PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | 5 |

Tytuł artykułu

Rozwój kanałów dystrybucji produktów spożywczych w Rosji na tle krajów Europy Środkowo-Wschodniej

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Development of distribution channels of food products in Russia against a background of Eastern Europe countries

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przedstawiono specyfikę kanałów dystrybucji produktów spożywczych ze szczególnym uwzględnieniem procesów globalizacji i integracji międzynarodowej. Pokazano tendencje w rozwoju dystrybucji i spożyciu żywności w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Rosji oraz wpływ i postęp tych zmian w dystrybucji jako składowy element globalizacji.
EN
Concentration processes of trading food products in Europe have in recent decades itensified. This process has embraced in recent years especially countries of Central and Eastern Europe. Russia still belongs to the dynamicly growing markets with big purchasing power potential, represented by more than 140 mln potential consumers. According to specialists' evaluation, expressed by, among others, the Global Retail Development Index, Russian market is close to saturation, what, with high propability, can result in lowering dynamics of sales in following years. Nevertheless the countries of Eastern Europe with Russia and Ukraine remaining at the forefront will for a long time be an attractive location for expansion and development of modern distribution channels.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

11

Numer

5

Opis fizyczny

s.230-235,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Organizacji i Zarządzania, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, ul.Prawocheńskiego 3, 10-720 Olsztyn

Bibliografia

  • Altkorn J. 2006: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków.
  • Borkowski B., H. Dudek, W. Szczęsny 2004: Elastyczność dochodowa popytu na dobra konsumpcyjne w krajach OECD. Metody ilościowe w badaniach ekonomicznych . IV. SGGW, Warszawa.
  • Christoper M. 2000: Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw. Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa.
  • Czubała A. 2001: Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa.
  • Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K. 2001: Podstawy zarządzania jako.cią. PWN, Warszawa.
  • Dietl J. 1992: Marketing. PWE, Warszawa.
  • Domański T., Kowalski P. 1998: Marketing dla menedżerów. PWN, Warszawa.
  • Grzega U. 2005: Sytuacja polskich gospodarstw domowych - zmiany w konsumpcji. Polityka Społeczna, nr 8.
  • Karpio K., Łukasiewicz P., Ormowski A. 2006: Zmiany w spożyciu w krajach europejskich analiza taksonomiczna. Zeszyty Naukowe Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, nr 60.
  • Kearney's A.T. 2004: Global Retail Development Index.
  • Kearney's A.T. 2006: Global Retail Development Index.
  • Kempny D. 2001: Logistyczna obsługa klienta. PWE, Warszawa.
  • Kłosiewicz-Górecka U. 2005: Procesy integracji w handlu polskim. MBA 3.
  • Kramer T. 2000: Podstawy marketingu. PWE, Warszawa.
  • Koźmiński A.K., Piotrkowski W. 2002: Zarządzanie. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa.
  • Porter M.E. 2006: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji. MTBiznes, Warszawa.
  • Raport: Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce. 2006: PMR 2006.
  • Raport: Retailers. strategies in CEE 2007. PMR 2007.
  • [www.tvbiznes.pl].
  • [www.puls.biznesu.pl] (Archiwum Puls Biznesu wyd. 1987).
  • [www.franchising.info.pl].

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-9e14e43e-307f-46d6-980a-af5c715dcd8a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.