PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 11 | 1 |

Tytuł artykułu

Produkcja makaronu w Polsce

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Po przemianach politycznych i ekonomicznych w 1990 roku nastąpiło wiele zmian w sektorze produkcji makaronu w Polsce. Wzrastająca rywalizacja na wolnym rynku wymusiła ogromny postęp technologiczny, a wkroczenie inwestorów zagranicznych bylo czynnikiem decydującym o aktualnej pozycji producentów makaronów w naszym kraju. Badanie produkcji i rynku makaronów napotyka wiele trudności, ponieważ nie wszystkie dane gromadzone są przez Główny Urząd Statystyczny. Obserwowana jest duża fluktuacja w gronie małych i średnich przedsiębiorstw. Także producenci niechętnie udostępniają dane na temat swojej produkcji. W artykule przedstawiony został rozwój polskiego rynku makaronów w ostatnich latach, jego struktura oraz próba określenia przyszłych trendów w krajowym przetwórstwie makaronowym.
EN
Pasta sector in Poland had been dramatically changed after political and economical reforms in 1990. Big competition on a free market caused huge technical and technological progress. Entering of foreign investors and imvestment capacity were the factors witch decided about actual position of Polish pasta producers. In the paper development of Polish pasta market last years, his structure, pasta consumption and future trends of pasta production are discussed.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

11

Numer

1

Opis fizyczny

s.48-51,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Instytut Maszyn Spozywczych, Warszawa
autor
autor

Bibliografia

  • 1. Chudoba Ł. 1997. Krajowa produkcja makaronu i perspektywy jej rozwoju. Przegląd Zbożowo Młynarski. 2: 12-15.
  • 2. Chudoba Ł. 1998. Produkcja i rynek makaronu w Polsce. Przegląd Zbożowo - Młynarski. 9:58-61.
  • 3. Chudoba Ł., Szajner P. 2000. Krajowy rynek makaronu w połowie 2000 roku. Przegląd Zbożowo - Młynarski. 11: 2-4.
  • 4. Jurga R. 2000. Dane statystyczne o produkcji makaronu na świecie. Przegląd Zbożowo - Młynarski. 10: 25-26.
  • 5. KCH. 2000. Świderki, gniazdka, nitki ... Różnorodny rynek makaronów. Food & Drink Polska. 6: 34-37.
  • 6. LUBELLA S.A. 1999 i 2000. Dane marketingowe i rynkowe.
  • 7. MEMRB International Research & AC Nielsen. 1999. Dane rynkowe.
  • 8. Obuchowski W. 2001. Małe rzemieślnicze wytwórnie makaronu po dziesięciu latach gospodarki rynkowej. Przegląd - Zbożowo - Młynarski. 2: 14-15.
  • 9. TGI Effective Media. 1999. Dane rynkowe. 12.
  • 10. Urban R. 1999. Dane rynkowe. Raport I.E.R. i G. Ż

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-7c776477-e181-4cd3-bd48-f5ff1d33fc70
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.