PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 53 | 09 |
Tytuł artykułu

Metody wyceny marek

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Marka zajmuje coraz silniejszą pozycję wśród elementów marketingu-mix. Dostarcza wielu materialnych i niematerialnych korzyści zarówno producentowi, jak i konsumentowi. Marka ma znaczenie księgowe, finansowe, jak również marketingowe. Alianse, fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, a takie inne zamiany rynkowe zrodziły zapotrzebowanie na rozwój metodologii wyceny marek. W pracy opisano kilka metod wyceny marki. Omówiono metody opierające się na wartości aktywów, ponoszonych kosztach marketingowych, kosztach odtworzenia, metody rynkowe, potencjalnych przychodów oraz metody oparte na wielu kryteriach. Przy ustaleniu ostatecznej wartości marki warto zastosować kilka różnych metod jej wyceny.
EN
Among all marketing-mix elements brand is getting even stronger position. It provides material and immaterial advantages to both a producer and a consumer. Brand has account, financial and marketing meanings. Alliances, mergers, takeovers and other market changes caused a demand for brand pricing methodology. Several methods are described in this article: based on assets value, marketing costs, reproduction costs, market methods, potencial incomes and a method based on many criteria. To measure final brand value it is worth using several methods of pricing.
Wydawca
-
Rocznik
Tom
53
Numer
09
Opis fizyczny
s.32-34,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Katedra Strategii Marketingowych, Akademia Ekonomiczna, al.Niepodleglosci 10, 61-712 Poznan
autor
  • Katedra Polityki Gospodarczej i Planowania Rozwoju, Akademia Ekonomiczna, al.Niepodleglosci 10, 61-712 Poznan
Bibliografia
  • [1] A. Ries: 1996. 22 niezmienne prawa marketingu. PWE, Warszawa.
  • [2] B. Riome: 1998. Wartość marki. Strategie marketingowe na rynku farmaceutycznym. AE, Poznań, s. 50-61.
  • [3] J. Marconi: 1994. Beyond Branding, Probus Publishing Company. Chicago, s. 185.
  • [4] J. Murphy: Brand valuation - not just an accounting issui. Reputation Risk Management, Pitman Publishing. s. 187 - 198.
  • [5] J. Altkorn: 1999. Strategia marki. PWE, Warszawa, s. 151-155.
  • [6] M. Boruc: Marki finansowe i towarowe. Przemysł Spożywczy. 1998, nr 9, s. 64-66.
  • [7] Siła marki. Zarządzanie na Świecie. 1998, nr 4, s. 13-17.
  • [8] Tworzenie wizerunku firmy. Zarządzanie na Świecie. 1998, nr 12, s. 29-30.
  • [9] A. Kamela-Sowińska: 1996. Wartość firmy. PWE, Warszawa, s. 131-151.
  • [10] M. Rydel, K. Kamiński: 1995. Wartość rynkowa marki produktu. Marketing i Rynek.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-article-1a7144a0-8956-46ef-8a22-530d59fae111
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.