PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | 49 | 04 |

Tytuł artykułu

Bezpieczenstwo i wartosc odzywcza zywnosci: opinie konsumentow a opinie przedstawicieli nauki

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przy pełnej dostępności ilościowej i jakościowej żywności konsumenci mają coraz większy wpływ na kreowanie i zmiany jakościowego obrazu żywności, w tym jej bezpieczeństwa i wartości odżywczej. Percepcja tych dwóch ważnych aspektów jakości żywności przez konsumentów oparta jest w większym stopniu na przesłankach emocjonalnych niż racjonalnych (szczególnie wyraźnie w odniesieniu do żywności „ekologicznej") i różni się znacznie od rozumienia jej przez naukowców specjalistów z zakresu nauki o żywności, a także przez producentów żywności. Problem efektywnego porozumienia pomiędzy tymi grupami istotny dla racjonalnej edukacji konsumenta, pozostaje sprawą otwartą.
EN
By full quantitative and qualitative availability of foods consumers have increasing impact on creation and changes of their qualitative image, including safety and nutritive value. Consumers perception of above two important aspects of food quality is more emotional than rational and differs strongly from its understanding by food scientists and food producers. Emotional aspects are dramatically expressed in consumers approach to ecologically grown food. The problem of „common language" for consumers as well as for food specialists, essential for effective consumer education remains an open question.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

49

Numer

04

Opis fizyczny

s.111-112,115,bibliogr.

Twórcy

Bibliografia

  • [1] FAO/WHO: Report of the FAO/WHO Conference on Food Standards, Chemicals in Food and Food Trade. Rome, 18—27.03.1991.
  • [2] Huyghebaert A.: Trends in the Perception of Food Quality by the Consumer. In: Food Policy Trends in Europe, H. Deelstra, M. Fondu, W. Ooghe, R. van Hevere (eds), Ellis Horwood Publ., London, 1991.
  • [3] Giese J. Modern Alchemy: Use of Flavors in Food. Food Technology 1994, 48, 2, p. 106.
  • [4] Shepherd R.: The Psychology of Food Choice. Nutrition and Food Science, May/June 1990.
  • [5] Tapper B. Personal communication, 1993.
  • [6] de Vogel P. Opportunities Offered to Product Development by Raw material and Food Ingredient Innovations. In: Food Policy Trends in Europe, H. Deelstra, M. Fondu, W. Ooghe, R. van Havere (eds.), Ellis Horwood Publ., London, 1991.
  • [7] WHO: Food Safety — a Worldwide Public Health Issue. WHO in Point of Facts. No 75, June 1991.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-00d7e3e2-f009-4893-9e2a-1b4fd425b414
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.