PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2013 | 10 |

Tytuł artykułu

Drugie życie - nowe typy opakowań wielokrotnego użytku

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Second life - new types of reusable packaging

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W ostatnich latach obok tradycyjnego recyklingu coraz częściej pojawia się nowe zjawisko. Model, który nazwać można rynkowym czy też marketingowym: wtórne użycie przedmiotów na masową skalę bez zmiany ich struktury i pierwotnej formy. Podobne rozwiązania nie są w swoim założeniu nowatorskie, rozmaite sprzęty znajdują bowiem w gospodarstwach domowych alternatywne, często zaskakujące zastosowanie. Wart analizy jest natomiast stosunek producenta do podobnych inicjatyw konsumentów. Dotąd pozostawały one daleko poza sferą jego zainteresowań, zaś obecnie wtórne zastosowanie staje się jednym z istotnych elementów produktu. Na wartość dodaną tego ostatniego składają się więc już nie tylko użyteczność, ale także swoisty wpływ emocjonalny wywierany na klienta.
EN
Last years apart from traditional recycling more and more often is new phenomenon. The solution that can be called market or marketing model: secondary use of objects on a massive scale without changing their structure and original form. Similar reusing is in fact not specially innovative concept, various items found in households their alternative, often very surprising uses. However worth considering is the attitude of producers to such consumer's initiatives. So far, that question remain far beyond the sphere of their interests and recently reusing becomes one of the essential elements of the product. So added value of item create today not only product's utility but also a kind of emotional impact on the client.

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Numer

10

Opis fizyczny

s.66-69,rys.,fot.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań - Instytut Badawczy Opakowań w Warszawie, Warszawa

Bibliografia

  • [1] Bochińska B., Palczewska I., Diagnoza stanu wzornictwa, Warszawa, listopad 2008. Raport opracowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako jede,p z Raportów o Stanie Kultury
  • [2] Zwyczaje zakupowe Polaków, Pentor Research International, badanie zrealizowane w dniach 12-16 stycznia 2009 roku na 1000-osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
  • [3] Nowakowski K., Ganczewski G., Grochocka M., Świadomość ekologiczna w zakresie opakowań korzystnych dla środowiska - konsumenckie badania ankietowe, „Opakowanie" nr 6/2013.
  • [4] [http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/ bogaci-i-kochani-najpotezniejsze-marki-swiata-2012,30780,1]
  • [5] Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-afdb6bd8-d20b-4ef7-ba00-5fd0cd807e74
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.