PL
W ostatnich latach obok tradycyjnego recyklingu coraz częściej pojawia się nowe zjawisko. Model, który nazwać można rynkowym czy też marketingowym: wtórne użycie przedmiotów na masową skalę bez zmiany ich struktury i pierwotnej formy. Podobne rozwiązania nie są w swoim założeniu nowatorskie, rozmaite sprzęty znajdują bowiem w gospodarstwach domowych alternatywne, często zaskakujące zastosowanie. Wart analizy jest natomiast stosunek producenta do podobnych inicjatyw konsumentów. Dotąd pozostawały one daleko poza sferą jego zainteresowań, zaś obecnie wtórne zastosowanie staje się jednym z istotnych elementów produktu. Na wartość dodaną tego ostatniego składają się więc już nie tylko użyteczność, ale także swoisty wpływ emocjonalny wywierany na klienta.
EN
Last years apart from traditional recycling more and more often is new phenomenon. The solution that can be called market or marketing model: secondary use of objects on a massive scale without changing their structure and original form. Similar reusing is in fact not specially innovative concept, various items found in households their alternative, often very surprising uses. However worth considering is the attitude of producers to such consumer's initiatives. So far, that question remain far beyond the sphere of their interests and recently reusing becomes one of the essential elements of the product. So added value of item create today not only product's utility but also a kind of emotional impact on the client.