PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 02 | 3 |
Tytuł artykułu

Znakowanie żywności jako instrument jej promocji

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Labelling of foodstuff as an instrument of its promotion (select aspects)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Na rynkach towarów i usług w krajach wysoko rozwiniętych obserwuje się trwałą nadwyżkę podaży nad popytem. Dotyczy to zwłaszcza rynku produktów żywnościowych, na które popyt charakteryzuje się niską elastycznością dochodową i cenową. Przedsiębiorstwa produkujące żywność rywalizują na rynku oferując nowe produkty o określonych parametrach i cechach jakościowych. Jednym ze sposobów informowania o tych produktach i pozyskiwania konsumenta jest informacja bezpośrednia związana z towarem w postaci oznakowania czy znaku towarowego zamieszczonego najczęściej na opakowaniu lub etykiecie przytwierdzonej do towaru. Sama forma i kształt opakowań mogą być pomocnicze w przekazywaniu informacji i uzyskaniu aprobaty nabywcy w postaci aktu zakupu. Znakowanie obejmujące takie elementy, jak: informacja żywieniowa, znaki jakości i bezpieczeństwa, znaki ekologiczne i oznaczenia geograficzne, a także informacja o nagrodzeniu produktu w prestiżowym konkursie staje się ważnym narzędziem promocyjnym, za pomocą którego wytwórca czy jego agent handlowy stara się wyróżnić produkt w oczach konsumenta wśród wielu innych podobnych wyrobów.
EN
In the present times we may observe the constant surplus of supply over demand on the market of goods and services. It mainly concerns the market of foodstuffs. A low profitable and price flexibility characterises the surplus of foodstuffs. The food enterprises concur on the market by offering the new products with certain parameters and food attributes. One of the ways of informing about this product and one of the methods of consumer acquiring is a direct information about the foodstuff. It may appear as a labelling or a trademark on a label or a package. A form and a shape of package may also be helpful in transferring the information and achieving the consumer approval in the form of purchase act. Therefore labelling including such elements as nutrition information, quality and safety marks, ecological marks, geographical indications and the information about the product reward in prestige competition is getting more and more important promotion instrument. With its add producer or his commercial agent tries to distinguish his product among the others in the consumer eyes.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Rocznik
Tom
02
Numer
3
Opis fizyczny
s.220-224,bibliogr.
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa
Bibliografia
  • Jasiulewicz A. (1999): Znakowanie produktów spożywczych jako instrument stymulujący ich jakość w Unii Europejskiej i w Polsce. Przemysł Spożywczy 12/99.
  • Niepokulczycka M. (2000): Rola organizacji konsumenckich w programach wspierających promocję najlepszych jakościowo produktów żywnościowych. Konferencja: Dobra Polska Żywność. Warszawa, MRiRW 17 luty 2000.
  • Sołtysiak U. (1999): Promocja żywności z gospodarstw ekologicznych, możliwości i uwarunkowania. Konferencja naukowo-techniczna, Warszawa 13 października 1999.
  • Tyszkiewicz S. (1999): O możliwościach ochrony nazw produktów rolnych i spożywczych pochodzących z określonych regionów kraju oraz polskich produktów tradycyjnych wysokiej jakości. Konferencja naukowo-techniczna, Warszawa 13 października 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-8d342dee-e5f4-4fa6-ab18-e1e199e7c44c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.