PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 53 | 07-08 |
Tytuł artykułu

Dystrybucja i jej miejsce w marketingu

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Distribution and its place in marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Realizacja celów każdego przedsiębiorstwa wymaga, aby wytwarzane przez nie produkty były doprowadzone do sklepu i zaoferowane konsumentowi zgodnie z jego potrzebami. Spełnienie tego warunku oznacza podjęcie pewnych działań i zastosowanie określonych instrumentów składających się na jedną z części marketingu, jaką jest dystrybucja. Najogólniej składają się na nią kanały dystrybucji oraz fizyczny przepływ towarów, które różnią się zasadniczo w zależności od branży której dystrybucja dotyczy. W Polsce po roku 1989 zaszły bardzo spektakularne zmiany w sferze dystrybucji. Charakterystyczną cechą tych przemian była internacjonalizacja handlu wyrażająca się ekspansją zagranicznych firm handlowych tworzących sieci hipermarketów, supermarketów oraz sklepów dyskontowych.
EN
In order to accomplish an enterprise's objectives, manufactured products need to be properly delivered to a shop and offered to consumers to fit their needs. To fulfill this condition, a producer is required to undertake certain actions and apply particular instruments which, being one of the elements of marketing mix, are referred to as distribution. The two main components of distribution are distribution channels and physical flow of goods;, which differ depending on a trade. After the year 7980, there have been spectacular changes observed in the sphere of distribution in Poland. A very characteristic feature of those transformations has been internationalization of trade showing itself in expansion of foreign trade companies who created chains of hypermarkets, supermarkets and discount stores.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Rocznik
Tom
53
Numer
Opis fizyczny
s.52,54,rys.,fot.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Uniwersytet w Białymstoku, Białystok
Bibliografia
  • [1] Balter J. F., Zbroja T.: 2008. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie. Biblioteka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Wrocław.
  • [2] Garbarski L, Rutkowski I., Wrzosek W.: 2000. Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE Warszawa.
  • [3] Kotler Ph.: 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Społka, Warszawa.
  • [4] Rutkowski K. (red.): 2002. Logistyka dystrybucji. Wydawnictwo „Difin", Warszawa.
  • [5] Spyra Z.: 2008. Kanały dystrybucji, kształtowanie relacji. Wydawnictwo Cedetu, Warszawa.
Uwagi
PL
rekord w opracowaniu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-8116cc81-20df-4222-81a4-537d36bcc6cf
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.