PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

1995 | 3 |

Tytuł artykułu

Z badań nad promocyjną funkcją opakowań

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Tradycyjne opakowanie spełniało tylko funkcje ochronne. Zmiany w technice sprzedaży i dystrybucji spowodowały znaczne rozszerzenie jego roli. Funkcje opakowania dzieli sę obecnie na podstawowe (techniczna, ekonomiczna, informacyjna, dystrybucyjna, i estetyczna) oraz nowo kreowane (ekologiczna, ergonomiczna i edukacyjna). Część wybranych elementów wszystkich tych funkcji obejmuje funkcja promocyjna, zwana także marketingową.
The conventional package performed only protective functions. The changes in sales and distribution techniques involved a considerable enlargement of its role. The functions of packaging are at present classified into fundamental (technical, economic, informative, distributive and aesthetic) and newly created (ecological, ergonomie and eductional). A part of all the abovementioned functions makes the promotional function which is called also the marketing function.

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Numer

3

Opis fizyczny

s.7-11,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Akademia Ekoomiczna w Krakowie, Kraków

Bibliografia

  • [1] Briston H.: Packaging management. Gover Press, London, 1972, s. 42-50.
  • [2] Praca zesp. pod red. Altkorna: Podstawy marketingu. IM, Kraków, 1992.
  • [3] McCarthy E.J.. Perreau W.D.: Essentials of Marketing. IRWIN, Illinois, 1985.
  • [4] Favre J., November A.: Color and Communication. Hastings, New York, 1979.
  • [5] Zausznica A.: Nauka o barwie. PWN, Warszawa, 1959.
  • [6] Kozłowski T., Waiden A.: Zastosowanie testu różnicowania semantycznego do badania preferencji barwy opakowań. Opakowanie nr 1-2/1986, s. 37-40.
  • [7] Morski J.: Kolory opakowań. Opakowanie nr 6/1977, s. 9-10.
  • [8] Kozłowski T., Walden-Koziowska A.: Funkcja marketingowa opakowań i metoda jej badania. Zeszyty naukowe AE, Kraków, 1993, nr 419, s. 17-35.
  • [9] Praca zbiorowa pod redakcją S. Sudoła: Testowanie opinii konsumentów. PWE, Warszawa, 1990.
  • [10] Baryłko-Pikieilna N.: Zarys analizy sensorycznej żywności. WNT, Warszawa, 1975.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-3a15b911-7b40-47d4-ab66-e03c024cd429
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.