PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 08 | 4 |
Tytuł artykułu

Produkty regionalne i tradycyjne jako atrakcja w turystyce wiejskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Regional and traditional products as an attraction of rural tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Przedstawiono wyniki badań gospodarstw agroturystycznych powiatów brzeskiego i tarnowskiego (woj. małopolskie) oraz potencjalnych turystów - osoby mieszkające w Krakowie, Katowicach i Radomiu, a dotyczące m.in. żywienia w gospodarstwach agroturystycznych, wykorzystywania produktów oraz potraw regionalnych i tradycyjnych w żywieniu turystów, a także znajomości produktów, w tym potraw regionalnych i tradycyjnych przez badanych mieszkańców miast.
EN
Growing interest in spending holiday and free time in rural areas and agritourism farms has been seen as partial solution of rural population's economic problems. Traditional and regional products can be a specific part of agritourism product, create regional identity and uniqueness. Paper presents results of surveys conducted in agritourism farms in Brzesko and Tarnów District and samples of dwellers of Krakow, Katowice and Radom. The surveys concerned gastronomic activities - board for tourists offered by agritourism farms and farmers knowledge of traditional and regional dishes and products. The survey of town dwellers concerned their expectations towards full- or part-board offered by agritourism farms and also their knowledge of traditional and regional dishes and products.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
08
Numer
4
Opis fizyczny
s.346-350,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Katedra Agrobiznesu, Akademia Rolnicza w Krakowie, al. Mickiewicza 21, 31-120 Kraków
Bibliografia
  • Byszewska I. 2005: Konkurs „Nasze kulinarne dziedzictwo” - doświadczenia w zakresie identyfikacji oraz promocji produktów regionalnych i tradycyjnych . [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych - możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, 279-282.
  • Gąsiorowski M. 2000: Nasze kulinarne dziedzictwo - Wyniki konkursu 2000. BHICiP sp. z o.o. Redakcja „Gospodyni”. Warszawa 7-18.
  • Jasiński J. 2005: Wyróżnienie produktów regionalnych na rynku i wynikające z tego korzyści. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych - możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, 283-319.
Uwagi
PL
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-39308155-2c50-42ff-9b2d-bd4bb1a9936b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.