PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 08 | 4 |

Tytuł artykułu

Produkty regionalne i tradycyjne jako atrakcja w turystyce wiejskiej

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Regional and traditional products as an attraction of rural tourism

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przedstawiono wyniki badań gospodarstw agroturystycznych powiatów brzeskiego i tarnowskiego (woj. małopolskie) oraz potencjalnych turystów - osoby mieszkające w Krakowie, Katowicach i Radomiu, a dotyczące m.in. żywienia w gospodarstwach agroturystycznych, wykorzystywania produktów oraz potraw regionalnych i tradycyjnych w żywieniu turystów, a także znajomości produktów, w tym potraw regionalnych i tradycyjnych przez badanych mieszkańców miast.
EN
Growing interest in spending holiday and free time in rural areas and agritourism farms has been seen as partial solution of rural population's economic problems. Traditional and regional products can be a specific part of agritourism product, create regional identity and uniqueness. Paper presents results of surveys conducted in agritourism farms in Brzesko and Tarnów District and samples of dwellers of Krakow, Katowice and Radom. The surveys concerned gastronomic activities - board for tourists offered by agritourism farms and farmers knowledge of traditional and regional dishes and products. The survey of town dwellers concerned their expectations towards full- or part-board offered by agritourism farms and also their knowledge of traditional and regional dishes and products.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

08

Numer

4

Opis fizyczny

s.346-350,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Agrobiznesu, Akademia Rolnicza w Krakowie, al. Mickiewicza 21, 31-120 Kraków

Bibliografia

  • Byszewska I. 2005: Konkurs „Nasze kulinarne dziedzictwo” - doświadczenia w zakresie identyfikacji oraz promocji produktów regionalnych i tradycyjnych . [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych - możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, 279-282.
  • Gąsiorowski M. 2000: Nasze kulinarne dziedzictwo - Wyniki konkursu 2000. BHICiP sp. z o.o. Redakcja „Gospodyni”. Warszawa 7-18.
  • Jasiński J. 2005: Wyróżnienie produktów regionalnych na rynku i wynikające z tego korzyści. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych - możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, 283-319.

Uwagi

PL

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-39308155-2c50-42ff-9b2d-bd4bb1a9936b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.