PL
Właściciele gospodarstw agroturystycznych dostrzegają szansę na zwiększenie obłożenia kwater poprzez promowanie swoich usług za pomocą Internetu. Wobec tego często decydują się na współpracę z firmą wyspecjalizowaną w tworzeniu projektów sieciowych. W artykule podjęto próbę analizy kosztów wykonania witryny gospodarstwa agroturystycznego oraz warunków współpracy, jakie proponują firmy działające na rynku technologii informacyjnych. W badaniach posłużono się ankietą oraz metodą z rodzaju „tajemniczy klient”. Badania pokazują, że kluczowy może być dobór wykonawcy, do którego kierowane jest zapytanie ofertowe. Wycena wykonania niedużego projektu indywidualnego, przygotowana przez firmę z wypracowaną pozycją rynkową może znacząco przewyższać przeciętne ceny usług świadczonych przez nieduże podmioty z rynków lokalnych. Wskazany jest więc wybór usługodawcy z najbliższej okolicy, ponieważ jego wycena będzie bardziej dostosowana do możliwości klientów i uwarunkowań lokalnych.
EN
Nowadays households often decide on running a tourist business which can become a source of additional income or a way of self-employment. The number of tourist farms and other tourist businesses are constantly growing in response to the increasing interest in ecotourism and agritourism. Farm owners are fully aware of the role the internet plays not only in the effective promotion of their businesses but also booking their services online. As a result, more and more farmers choose an IT firm and commission the design of their website. The aim of the article was to examine the market of website design services in Poland. The survey concerning the creation and promotion of tourist farm websites was conducted as well as the analysis of costs and conditions offered by the IT service providers.