PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 14 | 4 |

Tytuł artykułu

Kalkulacja kosztów wykonania oraz promocji strony internetowej gospodarstwa agroturystycznego

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Cost estimation of realization and promotion of agritourism farms website

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Właściciele gospodarstw agroturystycznych dostrzegają szansę na zwiększenie obłożenia kwater poprzez promowanie swoich usług za pomocą Internetu. Wobec tego często decydują się na współpracę z firmą wyspecjalizowaną w tworzeniu projektów sieciowych. W artykule podjęto próbę analizy kosztów wykonania witryny gospodarstwa agroturystycznego oraz warunków współpracy, jakie proponują firmy działające na rynku technologii informacyjnych. W badaniach posłużono się ankietą oraz metodą z rodzaju „tajemniczy klient”. Badania pokazują, że kluczowy może być dobór wykonawcy, do którego kierowane jest zapytanie ofertowe. Wycena wykonania niedużego projektu indywidualnego, przygotowana przez firmę z wypracowaną pozycją rynkową może znacząco przewyższać przeciętne ceny usług świadczonych przez nieduże podmioty z rynków lokalnych. Wskazany jest więc wybór usługodawcy z najbliższej okolicy, ponieważ jego wycena będzie bardziej dostosowana do możliwości klientów i uwarunkowań lokalnych.
EN
Nowadays households often decide on running a tourist business which can become a source of additional income or a way of self-employment. The number of tourist farms and other tourist businesses are constantly growing in response to the increasing interest in ecotourism and agritourism. Farm owners are fully aware of the role the internet plays not only in the effective promotion of their businesses but also booking their services online. As a result, more and more farmers choose an IT firm and commission the design of their website. The aim of the article was to examine the market of website design services in Poland. The survey concerning the creation and promotion of tourist farm websites was conducted as well as the analysis of costs and conditions offered by the IT service providers.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

14

Numer

4

Opis fizyczny

s.41-48,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu, Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, Uniwersytet Rolniczy im.Hugona Kołłątaja w Krakowie, al.Mickiewicza 24/28, 30-059 Kraków

Bibliografia

  • Białek, E. (2008). Wykorzystanie Internetu do badań trendów w turystyce oraz sezonowości rynku turystycznego w regionie pomorskim. [W:] A. Szreder (red.). Problemy rozwoju regionalnego w teorii i praktyce. Wydawnictwo WHSZ, Słupsk, 292–300.
  • Czupryna-Nowak, A. (2013). Koszty założenia oraz działalności sklepu internetowego. Zesz. Nauk. Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie, 64(1894), 33–42.
  • Garín-Muñoz, T., Pérez-Amaral, T. (2010). Internet usage for travel and tourism. The case of Spain. 21st European Regional ITS Conference, Copenhagen.
  • Gemius (2015). Ranking silników wyszukiwarek. Badanie gemiusTraffic, http://ranking.pl/pl/ rankings/search-engines.html [dostęp: 22.01.2015].
  • Hazlerig, A. (2007). Introduction to Mystery Shopping: The Perfect Home-based Business. Booksurge Publishing, North Charleston, SC.
  • Herman, K., Szromek, A., Naramski, M. (2014). Sprawność wykorzystania narzędzi komunikacji e-mailowej w sprzedaży produktu turystycznego. Zesz. Nauk. Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie, 68(1905), 299–311.
  • Kosmaczewska, J. (2010). Witryna internetowa jako narzędzie kreowania konkurencyjności w agroturystyce. Acta Sci. Pol., Oeconomia, 9(4), 225–232.
  • Król, K. (2007). Internetowa promocja ofert i usług oraz sprzedaż on-line produktów gospodarstw agroturystycznych. Wieś i Doradztwo, 2–3(50–51), 42–52.
  • Król, K. (2008). Kalkulacja kosztów wykonania, utrzymania oraz promocji witryny gospodarstwa agroturystycznego w sieci. [W:] Materiały. IV Ogólnopolska Młodzieżowa Konferencja Naukowa „Młodzi Naukowcy – Praktyce rolniczej”. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów, 127–131.
  • Król, K. (2009). Korzyści płynące z posiadania strony internetowej w ocenie właścicieli gospodarstw agroturystycznych. [W:] B. Wiśniowska-Kielian (red.). Wielokierunkowość badań w rolnictwie i leśnictwie. Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego, Kraków, 73–78.
  • Król, K. (2015). Funkcjonalność oraz funkcje witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych. Ekonomia i Zarządzanie, 1(7), 343–355.
  • Król, K., Bedla, D. (2014). Ocena witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych. Marketing i Rynek, 11, 22–29.
  • Król, K., Wojewodzic, T. (2006). Strona internetowa źródłem przewagi konkurencyjnej gospodarstwa agroturystycznego. Wieś i Doradztwo, 1–2(45–46), 59–62.
  • Morbitzer, J. (2009). Świat wartości w Internecie. Pracownia Technologii Nauczania. Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej, Kraków (maszynopis).
  • Morrison, A.M., Taylor, J.S., Douglas, A. (2005). Website evaluation in tourism and hospitality: The art is not yet stated. Journal of Travel & Tourism Marketing, 17(2–3), 233–251.
  • Niedziółka, A. (2008). Wykorzystanie sieci Internet w promocji produktu agroturystycznego na przykładzie województwa małopolskiego. [W:] N. Siemieniuk, R. Mosdorf (red.). Zastosowanie technologii informacyjnych do wspomagania zarządzania procesami gospodarczymi. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok, 73–82.
  • Ostaszewska, A. (2012). Popkulturowe ramy tożsamości. Media, kultura popularna, Internet jako nowe środowiska kształtowania tożsamości. Wydawnictwo Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.
  • Pawłowska-Mielech, J., Bocek, D. (2006). Rola i znaczenie Internetu w komunikacji społecznej. Zesz. Nauk. Świętokrzyskiego Centrum Edukacji na Odległość, 2, 1–2.
  • Platania, M. (2014). Agritourism farms and the Web. An exploratory evaluation of their websites. AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics, 6(3), 50–58.
  • Pleban, B. (2005). Zarys problematyki opłacalności projektów e-biznesu. Systemy wspomagania organizacji SWO’2005. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 91–98.
  • Pliszka, S. (2014). Dostęp do internetu na świecie i w Polsce. [W:] Raport strategiczny INTERNET 2013 – Polska Europa Świat (wyd. XI). Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Warszawa, 14–18.
  • PMR (2013). Handel internetowy w Polsce 2013. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce 2013–2015. PMR Consulting.
  • Sammel, A. (2010). Znaczenie Internetu w rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki w województwie zachodniopomorskim. [W:] A. Panasiuk (red.). Potencjał turystyczny, ekonomiczne problemy usług. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 53, 563–570.
  • Sawicki, B., Antoszek, J. (2005). Rola usług internetowych w rozwoju turystyki na obszarach wiejskich. [W:] J. Bergier, B. Sawicki (red.). Wybrane zagadnienia z turystyki wiejskiej. PWSZ, Biała Podlaska, 169–173.
  • Stepaniuk, K. (2010). Wybrane koncepcje związane z projektowaniem, wdrożeniem i rozwojem działalności e-agroturystycznej na przykładzie województwa podlaskiego. Acta Sci. Pol., Oeconomia, 9(4), 509–517.
  • Szczepanowski, A.E. (2002). Zarządzanie informacją w turystyce. [W:] K. Michałowski (red.). Informacja i promocja w turystyce. Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
  • Zdonek, D. (2003). Kryteria wyboru domeny internetowej przedsiębiorstwa. Prace Nauk. Akademii Ekonomiczna w Katowicach, Systemy wspomagania organizacji SWO’2003, 219–225.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-269da008-bf7c-484b-9cdc-5e1056be35aa
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.