EN
The research showed that about 22% of participants ate fast food at least once a week and 73% consumed it occasionally. More men than women were frequent fast food eaters while opposite relationship was observed among occasional consumers. Almost third of respondents used this food because they didn’t have time to prepare meals themselves. The large group (24.3%) admitted that they like the taste of fast foods. Price was the most often indicated factor that determined the choice of fast food. The most often purchased food was pizza closely followed by toasted baguette with vegetables/meat/cheese. Majority of participants expressed an opinion that fast food consumption is unfavourable for health.
PL
Wbadaniach wykazano, że około 22% ankietowanych jadało żywność typu fast-food przynajmniej raz w tygodniu, a 73% sięgało po nią okazjonalnie. Więcej mężczyzn niż kobiet spożywało taką żywność często, podczas gdy odwrotną zależność odnotowano wśród konsumentów jadających ją okazjonalnie. Prawie jedna trzecia respondentów korzystała z takiej żywności ze względu na brak czasu na samodzielne przygotowanie posiłku. Znacząca grupa ankietowanych (24,3%) przyznała, że lubi smak żywności typu fast-food. Najczęściej wskazywanym czynnikiem wpływającym na wybór żywności fast-food była cena. Najczęściej kupowanym produktem była pizza, a następnie zapiekanka. Większość badanych wyraziła opinię, że spożywanie żywności typu fast-food jest niekorzystne dla zdrowia.