PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 57 Special Volume |
Tytuł artykułu

Mixed methods for valuation of enterprises - value subjectivism determinants - case study

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article presents multiplicity of aspects and complexity of the notion of enterprises valuation and factors that may distort identification of a fair value. On the basis of a real situation (case study), there was an attempt undertaken within the scope of mixed methods - to verify the hypothesis on existence of factorsthat enable application of wide subjectivist in estimation of property value. There is a presentation of causes for the contemporary thrust crisis to methodology of enterprises valuation, and a necessity to improve the valuation standard is emphasized
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Opis fizyczny
p.170-178,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Faculty of Economics and Management, University of Szczecin, Al.Papieza Jana Pawla II 22a, 70-453 Szczecin, Poland
Bibliografia
  • [1] Adamkiewicz Z. (200 ). Wartość godziwa i jej ustalanie, Rachunkowość issue 9, 200 .
  • [2] Anderson P. L. (2009). Value of Private Businesses in the United States, Business Economics 44, 87-108.
  • [3] Borowiecki R., Czaja J., Jaki A. (2005). Nowe metody szacowania wartości przedsiębiorstw, LIBER, Warszawa.
  • [4] Cornell B. (1999). Metody i narzędzia efektywnej wyceny spółek, LIBER, Warszawa.
  • [5] Damodaran A. (1996). Investment Valuation, Wiley, New York.
  • [6] Fishman J. E., Pratt S. P., Morrison W.J. (2007). Standards of Value: Theory and Applications, John Wiley & Sons, Inc., New York.
  • [7] Fernandez P. (2002).Valuation methods and shareholder value creation, Academic Press, San Diego.
  • [8] Gaughan P. A. (2004). Measuring Business Interruption Losses, John Wiley & Sons, Inc., New York.
  • [9] Gope A., Ghosh A. (2010). Business Valuation: A Critical Analysis, The Management Accountant 45(1), 15-18.
  • [10] Hitchner J. R. (2003). Financial Valuation, McGraw-Hill.
  • [11] Jaki A. (2008). Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna, Kraków.
  • [12] Knight J. (1998). Value based Management,McGraw-Hill, New York.
  • [13] Machała R. (2009). Zarządzanie finansami i wycena firmy, Oficyna, Wrocław.
  • [14] Mączyńska E. (2005). Wycena przedsiębiorstw, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa.
  • [15] MiciułaI. (2002). Metodyka wyceny wartości przedsiębiorstwa według koncepcji MDR, a kryzys zaufania, The Journal of Management and Finance, 10, 4(2).
  • [16] Miles R.C. (1984). Basis Business Appraisal, John Wiley & Sons, New York.
  • [17] Nahotko S. (1998). Współczesne metody wyceny wartości przedsiębiorstwa, Oficyna, Bydgoszcz.
  • [18] Nita B. (2007). Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • [19] Panfil M. (2009). Wycena biznesu w praktyce – metody, przykłady, MT Biznes.
  • [20] Pratt S., Reilly R.F, Schweihs R.P. (2000). Valuing a Business, McGraw-Hill Professional.
  • [21] Trout R. (2000). Business Valuations, chapter 8 in Measuring Commercial Damages, Gaughan P. ed., Wiley.
  • [22] Wojtaszek H. (2016). Selected aspects of innovative motivation, World Scientific News, 44. 8-12.
  • [23] Voigt J.F. (1990). Unternehmensbewertung und Potentialanalyse, Verlag GmbH, Wiesbaden.
  • [24] Zarzecki D. (1999). Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości, Warszawa.
  • [25] Eurostat, http://europa.eu/statistics/ (10.08.2016).
  • [26] Nowa Nota Interpretacyjna Nr 5 – Ogólne Zasady Wyceny Przedsiębiorstw, http://pfsrm.pl/NI_5.pdf (10.09.2016).
Uwagi
EN
1st INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE, dilemmas of scientific research in various fields of science: natural sciences, science and technology, economic and social sciences, humanistic sciences, 10th October, 2016, Cracow, Poland
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-0f06d08e-026b-4504-9fc9-42d96974c6c5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.