PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | 3 |

Tytuł artykułu

Rozwój zrównoważony jako strategia funkcjonowania przedsiębiorstwa

Autorzy

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Podjęto próbę zarysowania koncepcji zrównoważonego rozwoju, jako nowego spojrzenia na funkcjonowanie przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej. Poszukując spójności w podejściu do strategii zrównoważonego rozwoju w procesie zarządzania przedsiębiorstwem zidentyfikowano kluczowe jej elementy, wskazano główne uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne jej wdrożenia, jako elementu umożliwiającego rozwój firmy w dobie globalizacji.
EN
This paper aims to outline the idea of sustainable development as a new look at the functioning of a company in the European Union. While searching for cohesion in the approach to the strategy of balanced development in the process of a company management, there have been identified its key elements. The main conditionings of its implementation, both external and internal, have been also indicated, as the element allowing for the development of a company in the time of globalization.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

10

Numer

3

Opis fizyczny

s.450-455,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor

Bibliografia

  • Bollier D. 1999: Mierzyć wyżej. Historie 25 firm, które osiągnęły sukces, łącząc skuteczne zarządzanie z realizacją misji społecznych. Business Press, Warszawa, 3-5.
  • Chappell T. 1998: Dusza biznesu. O umiejętności łączenia korzyści własnej z dobrem ogólnym. Studio Emka, Warszawa, 24-27.
  • Henderson H. 1996: Building a Win-Win World: Life Beyond Global Economic Warfare. McGraw Hill Books, 78-81.
  • Hawken P., Lovins A., Lovins L.H. 1999: Natural Capitalism. Creating the Next Industrial Revolution. Little Brown & Co, 64-66.
  • International Chambers of Commerce. 1992: The Business Charter for Sustainable Development, 34-36.
  • McIntosh M., Leipziger D., Jones K., Coleman G. 1998: Corporate Citizenship. Successful strategies for responsible companies. Financial Times Pitman Publishing. London, 23-29.
  • Norman W., Mc Donald C. 2003: Getting to the Bottom of Triple Bottom Line. Business Ethics Quarterly 1:2, June 15, 46-52.
  • Handy C. 1999: Głód ducha. Poza kapitalizm. Poszukiwanie sensu w nowoczesnym świecie. Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław, 44-46.
  • Santorski J. 1998: Sukces emocjonalny. Inteligencja emocjonalna w miłości i w pracy. Wyd. Jacek Santorski & Co, Warszawa, 36-42.
  • Rok B. 1999: Merging Mission and Market. [W:] Profits for Nonprofits, ed. L. Davis, N. Etchart. NESsT, Santiago, 17-23.
  • Rok B. 2001: Zarządzanie odpowiedzialnością społeczną. Centrum Etyki Biznesu, Warszawa, 26-31.
  • Zadek S., Pruzan P., Evans R. 1997: Building Corporate Accountability. Earthscan Publications Ltd, London, 37-39.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-d70b3f6a-6695-4712-a1cd-d8cd43706c19
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.