PL
W ostatnich latach można zauważyć rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi oraz tradycyjnymi. Coraz chętniej są nabywane produkty, których nazwa wskazuje na miejsce pochodzenia. Produkty regionalne są często odkrywane na nowo, często trafia się na nie przez przypadek, a następnie dokłada starań, by znaleźć je w innych punktach handlowych. Specyficzne walory produktów regionalnych, a w szczególności tradycyjnych artykułów żywnościowych, decydują o ich oryginalności i autentyczności oraz o tym że są one chętniej nabywane niż produkty masowe. Potwierdzają to badania empiryczne, przeprowadzone w województwie opolskim. Regionalne produkty Opolszczyzny, nie tylko żywnościowe, są również szansą na pokazanie i promocję regionu, z którego pochodzą.
EN
In recent years a growing interest in regional products could be observed. Products which names point to the place of their origin are bought willingly. Regional products are frequently rediscovered, often found by accident to be finally found with a great efforts in the shops. The specific qualities of the regional products, and especially those of traditional food products, decide about their originality and authenticity. It also proves the fact that they are bought more willingly than mass products. The research on the behaviour of the consumers on the regional products market in Opole area shows that these products are bought willingly. They also create a chance to show and promote the region they are from.