PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 04[18] |

Tytuł artykułu

Marka produktów regionalnych jako narzędzie promocji obszarów wiejskich (na przykładzie województwa opolskiego)

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The brand of regional products as a tool to promote rural development (on the basis of Opolskie voivodship)

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W ostatnich latach można zauważyć rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi oraz tradycyjnymi. Coraz chętniej są nabywane produkty, których nazwa wskazuje na miejsce pochodzenia. Produkty regionalne są często odkrywane na nowo, często trafia się na nie przez przypadek, a następnie dokłada starań, by znaleźć je w innych punktach handlowych. Specyficzne walory produktów regionalnych, a w szczególności tradycyjnych artykułów żywnościowych, decydują o ich oryginalności i autentyczności oraz o tym że są one chętniej nabywane niż produkty masowe. Potwierdzają to badania empiryczne, przeprowadzone w województwie opolskim. Regionalne produkty Opolszczyzny, nie tylko żywnościowe, są również szansą na pokazanie i promocję regionu, z którego pochodzą.
EN
In recent years a growing interest in regional products could be observed. Products which names point to the place of their origin are bought willingly. Regional products are frequently rediscovered, often found by accident to be finally found with a great efforts in the shops. The specific qualities of the regional products, and especially those of traditional food products, decide about their originality and authenticity. It also proves the fact that they are bought more willingly than mass products. The research on the behaviour of the consumers on the regional products market in Opole area shows that these products are bought willingly. They also create a chance to show and promote the region they are from.

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

s.61-72,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Logistyki i Marketingu, Uniwersytet Opolski, ul.Ozimska 46a, 45-058 Opole

Bibliografia

  • Altkorn J., 2001. Strategia marki. Marketing bez tajemnic. PWE, Warszawa.
  • Alvensleben R. von, 2001. Die Bedeutung von Herkunftsangaben im regionalen Marketing. Schriften zu genetischen Ressourcen 17, 52-67.
  • Badania rynkowe i marketingowe. 1994. Red. J. Kramer. PWE, Warszawa.
  • Balling R., 2000. Ergebnisse von Verbraucherbefragungen zur Bedeutung der regionalen Herkunft bei Nahrungsmitteln. W: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungsund Forstwirtschaft. Red. W. Wilfried. Dachverband Agrarforschung, Frankfurt, 19-37.
  • Bruhn M., 2004. Begriffsabgrenzungen und Erscheinungsformen von Marken. Bern, Stuttgart, Wien, Gabler Verlag.
  • Dorandt S., 2004. Analyse des Konsumenten- und Anbieterverhaltens am Beispiel von regionalen Lebensmitteln – Empirische Studie zur Förderung des Konsumenten-Anbieter-Dialogs. Justus-Liebig-Universität, Gießen.
  • Dorandt S., 2005. Analyse des Konsumenten- und Anbieterverhaltens am Beispielvon regionalen Lebensmitteln – Empirische Studie zur Förderung des Konsumenten-Anbieter-Dialogs. Verlag Dr. Kovač, Koln.
  • Esch F.-R., 2002. Markenprofilierung und Markentransfer. W: Handbuch Produktmanagement, Red. S. Albers, A. Hermann, 2. Aufl., Hamburg, 191.
  • Gąsiorowski M., Europejski system oznaczania jakości produktów regionalnych. www.witryna wiejska.org.pl/strona.php?p=707 [dostęp: 12.07.2010].
  • Hensche H.-U., Hauser A., Reininger G., Wildraut C., 1993. Verbraucherpräferenzen für Nahrungsmittel aus der näheren Umgebung – eine Chance für marktorientierte Landwirte. Empirische Ergebnisse aus Nordrhein-Westfalen, „Marketing der Agrar und Ernährungswirtschaft“. 7. Wissenschaftsverlag Vauk Kiel, 104-115.
  • Hereźniak M., 2005. Kreowanie marki narodowej – rola idei przewodniej na przykładzie „marka dla Polski”. W: Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju. Red. H. Szulce, M. Florek. Wyd. AE, Poznań, 342.
  • Hsieh M., 2004. An investigation of country-of-origin effect using correspondence analysis: A cross-national context. Inter. J. Market Res. 3, 281.
  • Jasiński J., Rzytki M., 2005. Produkty regionalne. Polska wieś w Europie. Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa.
  • Kotler Ph., 1999. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa.
  • Maison D., 2004. Utajone postawy konsumenckie. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Meffert H., Bruhn M., 2009. Dienstleistungsmarketing. Grundlagen – Konzepte – Methoden, 6. Aufl., Gabler Verlag, Wiesbaden, 264-268.
  • Meffert H., Burmann H., Koers Ch., 2002. Stellenwert und Gegenstand des Markenmanagement. W: Markenmanagement. Red. H. Meffert, H. Burmann, Ch. Koers. Wiesbaden, 3-20.
  • Mruk H., Rutkowski I., 1999. Strategia produktu. PWE, Warszawa.
  • Papadopoulos N., 1993. What Product and Country Images Are and Are Not. W: Product-country images: impact and role in international marketing. Red. N. Papadopoulos, L.A. Heslop. Inter. Bus. Press, New York, 18.
  • Rozporządzenie Rady nr 510/2006 z dnia 20.03.2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych. 2006. Dz. U. Unii Europejskiej, L 93 z 31.03.2006.
  • Ustawa z dnia 17.12.2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. 2005. Dz. U. Nr 10, poz. 68.
  • Verlegh P.W.J., Steenkamp J.-B., 1999. A review and meta-analysis of country-of-origin research. J. Econ. Psychol. 5, 521-546.
  • Witek-Hajduk M., 2002. Zarządzanie marką. Difin, Warszawa.
  • Zabrocki R., 2009. Kulturowe wartości żywności i żywienia regionalnego jako składowa atrakcyjności turystycznej regionu. W: Rozwój regionów turystycznych a tradycyjna żywność. Red. Z.J. Dolatowski, D. Kołożyn-Krajewska. PPTŻ Częstochowa, 263.
  • http://www.bfe-lesko.pl/polska/iwp/d01.html [dostęp: 14.08.2010].
  • http://www.minrol.gov.pl/index.php/pol/content/download/1627/8687/file/index.php?/pol/Jakosczywnosci/Produkty-regionalne-i-tradycyjne/Lista-produktow-tradycyjnych [dostęp: 22.08. 2010].
  • http://www.oberschlesisches-landesmuseum.de/pdfs/Raport.pdf.
  • http://www.produkt-regionalny.org/akty_prawo.htm.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-c94ac78d-1d43-4315-aad3-1e7d67ef2d6b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.