Przedstawiono stosowane formy sprzedaży bezpośredniej oraz wady i zalety tej formy sprzedaży. Określono strukturę sprzedaży wybranych produktów ekologicznych.
EN
The paper outlines the forms of direct sales, its advantages and disadvantages as well as the sales structure of chosen organic products.
Katedra Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, ul.Kaliskiego 7 bud.3.1, 85-789 Bydgoszcz
Bibliografia
Czubała A. 2001: Dystrybucja produktów. Marketing bez tajemnic. PWN, Warszawa, 30-41.
Gutkowska K., Żakowska-Biemans S. 2001: Systemy dystrybucyjne na rynku żywności z rolnictwa ekologicznego w krajach Unii Europejskiej i w Polsce. Roczniki Naukowe SERiA, Warszawa-Poznań-Białystok, t. III, z. 4, 25.
Hamm U., Gronefeld F., Halpin D. 2002: Analysis of the European market for organic food. Scholl of Management and Buisnnes, The University of Wales Aberystwyth.
Koreleska E. 2006: Funkcjonowanie i rozwój gospodarstw ekologicznych. Praca doktorska. SGGW, Warszawa.
Kośmicki E. 2002: Sprzedaż bezpośrednia przez rolników w Niemczech. Podstawowe problemy ekonomiczne i prawne. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego, nr 2, 110-114.
Kreuzer K. 1996: Bio-Vermarktung. Vermarktungwege fuer Lebensmittel aus oekologischer Erzeugungen. Darms.
Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H. 1996: Podstawy marketingu. AE w Poznaniu, Poznań, 188-189.
Richter T. 2002: [W:] Oekologische Agrarkultur Weltweit 2002. Statistiken und Perspektywen. SOEL-Sonderausgabe Nr. 74, 4, ueberarbeitete Auflage.
Rolnictwo ekologiczne i eko-agroturystyka przyjazne człowiekowi i środowisku. 2001: RCDRRiOW w Przysieku, Przysiek, 9.
Thomas M.J. 1999: Podręcznik marketingu. PWN, Warszawa, 445-458.
Żakowska-Biemans S., Gutkowska K. 2003: Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. SGGW, Warszawa, 20.