New generic lifestyle the multidimensional consumer segmentation analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W opracowaniu zaprezentowano metodę segmentacji konsumentów przy wykorzystaniu stylu życia na przykładzie segmentacji konsumentów żywności w Polsce.
EN
The paper presents the method of the consumer segmentation analysis based on the concept of the Lifestyle developed in Psychology and Sociology. The Lifestyle concept was adopted to segmentation of the food consumers in Poland. The research has covered over 1670 respondents and led to distinguish fife consumer segments
Katedra Ekonomiki Przetwórstwa, Marketingu i Konsumpcji, , Akademia Rolnicza im.A.Cieszkowskiego w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
Bibliografia
Grudzewski Wm, Hejduk I. 2004: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difm, Warszawa.
Grunert K.G., Brunsr K., Bisp S. 1993: Food-related life style: Development of a cross-culturally valid instrument for market surveillance. MAPP, Aarhus.
Kotler P. I Armstrong G. 2002: Marketing Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
Kotler P. 1999: Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Semenik, Richard J., Bamossy G. 2003: Principles of Marketing: A Global Perspective, South Western College Publishing.
Senks P. 2007: Style życia z konsumpcja zywnosci w Polsce. Rozprawa doktorska. Warszawa, SGGW. Szwacka-Salmonowicz J. 2003: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii seg- mentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce, Wyd. SGGW Warszawa 2003.
Veal A. J. 2000: Leisure and lifestyle, School of Leisure, Sport & Tourism, University of Technology Sydney.