PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | 4 |

Tytuł artykułu

Znaczenie nowoczesnych kanałów dystrybucji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Significance of modern distribution's channels for gaining competitive position comparative in banking

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W dobie światowej globalizacji rynków pieniądza, usług i dóbr, istotnym czynnikiem spajającym całość w jednolity, sprawnie funkcjonujący system są banki. Prowadząc działalność zorientowaną na zysk, banki poszukują rozwiązań, umożliwiających pozyskanie nowych klientów. Wzbogacając ofertę produktową, zwiększają przewagę konkurencyjną nad pozostałymi uczestnikami rynku finansowego. Stąd, tak ważnym dla banku jest odpowiedni dobór świadczonych usług. Rozwój technologii teleinformatycznych dał możliwość wykorzystania elektronicznych mediów, jako kanałów dystrybucji alternatywnych wobec tradycyjnych placówek bankowych. Internet, jak również telefonia komórkowa będące podstawą nowoczesnych kanałów dystrybucji znalazły się w obszarze zainteresowania banków. Rozwój bankowości elektronicznej umożliwił zastąpienie bezpośredniego kontaktu klienta i pracownika banku, komunikacją elektroniczną. Jednakże, należy pamiętać, iż obok dynamicznie rozwijających się nowoczesnych kanałów dystrybucji, nadal powodzeniem cieszą się tradycyjne placówki bankowe.
EN
It is assumed that the development of modern distribution's channels contributes to providing financial services at any time and on the distance. However, taking into account of direct contact's need of clients with a banker, it's a necessary of ensuring the relationship of clients with banker on the basis of face to face, in providing financial services in the future. Satisfying demand for financial services of modern and traditional distribution's channels increase the competitiveness in the banking market.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

10

Numer

4

Opis fizyczny

s.337-341,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy w Poznaniu, ul.Al.Marcinkowskiego 12, 60-967 Poznań

Bibliografia

  • Baruk A.I. 2008: Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny. TNOiK, Dom Organizatora, Toruń, s. 11, 14.
  • Bronakowski H. 2003: Rynek i nowy marketing, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Białystok, s. 178.
  • Burk Wood M. 2006: Plan marketingowy. PWE, Warszawa, s. 155.
  • Grzywacz J. 2006: Marketing w działalności banku. Difin, Warszawa, s. 15, 43, 56.
  • Harasim J. 2005: Bankowość detaliczna w Polsce. CeDeWu, Warszawa, s. 175.
  • Kotler P.1994: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner&Ska, Prentice Hall International, Warszawa, s. 6-7.
  • Kotler P. 2003: Marketing. Dom Wydawniczy Rebis sp. z o.o., Poznań, s. 8.
  • Kłopocka A. 2000: Rola segmentacji rynku. Bank, nr 7, s. 38.
  • McCarthy E. J., Perreault W.D. 1993: Basic Marketing. A Global - Managerial Approach, 11th ed. Richard D. Irwin. Inc., Homewood, Boston, s. 4.
  • Stern L.W., El-Ansary A.I., Coughlan A.T. 2002: Kanały marketingowe. PWN, Warszawa, s. 17.
  • Żurawik W., Żurawik B. 1999: Marketing usług finansowych. PWN, Warszawa.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-726ee12b-44a2-4879-9c65-db0507a7b9bf
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.