PL
W dobie światowej globalizacji rynków pieniądza, usług i dóbr, istotnym czynnikiem spajającym całość w jednolity, sprawnie funkcjonujący system są banki. Prowadząc działalność zorientowaną na zysk, banki poszukują rozwiązań, umożliwiających pozyskanie nowych klientów. Wzbogacając ofertę produktową, zwiększają przewagę konkurencyjną nad pozostałymi uczestnikami rynku finansowego. Stąd, tak ważnym dla banku jest odpowiedni dobór świadczonych usług. Rozwój technologii teleinformatycznych dał możliwość wykorzystania elektronicznych mediów, jako kanałów dystrybucji alternatywnych wobec tradycyjnych placówek bankowych. Internet, jak również telefonia komórkowa będące podstawą nowoczesnych kanałów dystrybucji znalazły się w obszarze zainteresowania banków. Rozwój bankowości elektronicznej umożliwił zastąpienie bezpośredniego kontaktu klienta i pracownika banku, komunikacją elektroniczną. Jednakże, należy pamiętać, iż obok dynamicznie rozwijających się nowoczesnych kanałów dystrybucji, nadal powodzeniem cieszą się tradycyjne placówki bankowe.
EN
It is assumed that the development of modern distribution's channels contributes to providing financial services at any time and on the distance. However, taking into account of direct contact's need of clients with a banker, it's a necessary of ensuring the relationship of clients with banker on the basis of face to face, in providing financial services in the future. Satisfying demand for financial services of modern and traditional distribution's channels increase the competitiveness in the banking market.