PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | 4 |

Tytuł artykułu

Rola turystyki w rozwoju gmin wiejskich Warmii i Mazur

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The role of tourism in the development of rural communities of Warmia and Mazury province

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Turystyka jest ważną dziedziną gospodarki, a tym samym istotnym czynnikiem rozwoju lokalnego. Wpływa na wzrost dochodów ludności i rozwój lokalny. W gminach, w których rozwinęła się turystyka, można zaobserwować wzrost wpływów z podatku od nieruchomości i wydatków inwestycyjnych poprawiających infrastrukturę komunalną. Wykorzystanie przez gminy szansy, jaką daje rozwój turystyki, jest podstawowym problemem podjętym w artykule. W celu zdiagnozowania problemu przeprowadzono badania budżetów samorządów gminnych Warmii i Mazur.
EN
Tourism is an important branch of economy and therefore significant factor of local economy development and also source of growing inhabitant's incomes. In community where tourism increased, we can observe rising incomes from real estate tax and capital expenditures on local infrastructure. In order to analysis how communities take advantages of tourism to achieve their economic development there were conducted researches of Warmia and Mazury communities budgets. The results are presented in the article.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

11

Numer

4

Opis fizyczny

s.158-163,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Katedra Organizacji i Zarządzania, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, ul.Prawocheńskiego 3, 10-957 Olsztyn

Bibliografia

  • Altkorn J. 2004: Marketing w turystyce. PWN, Warszawa, 18.
  • Gaworecki W. 2003: Turystyka. PWE, Warszawa, 242.
  • Łaguna M. 2002: Marketing w praktyce. Wyd. UWM, Olsztyn, 13-14.
  • Marcinkiewicz C. 2001: Marketing usług turystycznych. WWZPCz, Częstochowa, 7.
  • Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015. 2008: Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa.
  • Morze M. 2007: Turystyka w województwie warmińsko-mazurskim w 2006 r. Urząd Statystyczny w Olsztynie, Olsztyn.
  • Nowakowska A. 1989: Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania ruchu turystycznego w układach przestrzennych. Monografie, nr 88. Rozprawa habilitacyjna, AE, Kraków, 20-21.
  • Panasiuk A. 2006: Marketing usług turystycznych. PWN, Warszawa, 25.
  • Rocznik Statystyczny Rolnictwa i Obszarów Wiejskich. 2007: GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2006 r. 2007: GUS, Warszawa.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-38c26d0e-29db-4c37-b78b-7bffb977be46
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.