PL
Zamiłowanie Polaków do słonych i pikantnych przekąsek ciągle rośnie. Chipsy ziemniaczane, paluszki, chrupki oraz krakersy mają wielu zwolenników. Rynek ten wciąż jest w fazie zmian, co wiąże się ze zmieniającym się stylem życia polskich konsumentów. W 1996 r. najchętniej sięgano po słone paluszki, a od 1998 r. po chipsy ziemniaczane i tak zostało do dziś. Obecnie na sklepowych półkach każdy znajdzie coś dla siebie zarówno pod względem smaku, rodzaju, opakowania, jak i gramatury produktu.
EN
The Poles'passion to salty and spicy snack is incessantly increasing. Potato chips, sticks, crunchy and crackers have many followers and loyal customers. This market is still undergoing changes, which is, to a large extent, associated with the changing lifestyle of Polish consumers. In 1996, one eagerly reached for the salt sticks and since 1998, it included potato chips and so it has remained until today. Currently, everybody may find something for himself on the shop shelves, both in terms of taste, type, packaging or product weight.