PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 08 | 3 |

Tytuł artykułu

Wybór oparty na wartości i jego konsekwencje dla rynku - statyczna analiza wartości

Warianty tytułu

EN
Consumer choice based on value and its market consequences - static value analysis

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem pracy jest przedstawienie koncepcji wartości postrzeganej przez konsumenta i jej implikacji rynkowych.
EN
Article presents universal approach to consumer decision making process and its influence on market situation. Focal point of the paper is value considered as relation between benefits and costs. Consequences of different value of products introduced to the market cause changes in market’s structure. Examination of product’s value should by one of the preconditions for new products to avoid failure and in the same time financial burdens for a company.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

08

Numer

3

Opis fizyczny

s.158-162,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Ekonomiki Gospodarki Żywnościowej, Akademia Rolnicza w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
autor

Bibliografia

  • Boulton R., Libert B., Samek S. 2001: Odczytując kod wartości. Jak firmy tworzą wartość w nowej gospodarce. WIG PRESS.
  • Doyle P. 2003: Marketing wartości. Wydawnictwo FELBERG S.J., Warszawa.
  • Dubliniec E. 1994: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Heiser R. S., McQuitty S., Stratemeyer A.W. 2005: Broadening the Competitive Environment: The Customer’s Perspective. [http://www.amsreview.org/articles.htm].
  • Kaplan R. S., Norton D.P. 2001: Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Centrum Informacji Menadżera.
  • Leszinski R., Marn M. V. 1997: Setting value, not price. McKinsey Quarterly [http://www.mckinseyquarterly.com].
  • Marcinkowska M. 2000: Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa.
  • Mintu-Wimsatt A. 2005: Equity Sensitivity and Negotiation Behaviors: A Look at Mexican Exporters [http://www.amsreview.org/articles.htm].
  • O’Shaughnessy J., O’Shaughnessy N.J. 2003: Considerations of Equity in Marketing and Nozick’s Decision-value Model [http://www.amsreview.org/articles.htm].
  • Porter M.E. 2000: Porter o konkurencji. PWE, Warszawa
  • Prahalad C., Hamel G. 1999: Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków. Business Press, Warszawa.
  • Varian H.R. 2001: Mikroekonomia. PWN, Warszawa.
  • Woodall T. 2001: Conceptualising «Value for the Customer»: An Attributional, Structural and Dispositional Analysis. [http://www.amsreview.org/articles.htm].

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-0ce21cef-d897-4549-9c0d-c567d550db1b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.