PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | 4 |

Tytuł artykułu

Ocena preferencji konsumentów produktów mleczarskich na przykładzie mieszkańców Krakowa

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Evaluation of consumer preferences for dairy products on the example of Cracow's residents

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W pracy ukazano kluczowe motywy zachowań konsumenckich na rynku produktów mleczarskich w grupie asortymentowej jogurtów. Spośród czynników mających wpływ na wybór określonego jogurtu najistotniejsze w opinii respondentów okazały się takie elementy, jak: marka i smak, mniej istotną rolę w podejmowaniu decyzji konsumenckich odegrały czynniki związane z zawartością tłuszczu i rodzajem opakowania. Wskazano także na efektywność wykorzystania poszczególnych narzędzi dotarcia do potencjalnego klienta, takich jak: promocja sprzedaży, reklama (zwłaszcza medialna), czy działania o charakterze public relations.
EN
Yoghurts are dairy products that are bought with increasing frequency. In every hypermarket, supermarket or even in small shops, one can see a person inviting customers to flavour the product. Therefore, one can see on the graph that the promotional action that has the greatest impact on yoghurt purchases is the sales promotion (65%). Another important form is advertising, scoring 45% of responses. The least impact on product selection among those surveyed were recommendations from family, direct sales, and public relations. Most people surveyed consume them 2-6 times per week. Yoghurts are consumed with growing frequency, and they may be a good alternative to sweets, chocolate bars and chips consumed by children and as snacks. The brand that dominates the Małopolska region's market is Danone (38% responses), followed by Bakoma and Zott. Preferred yoghurt types include fruit flavours (33% responses - among which strawberry prevails) and natural, which is treated as an addition to desserts and salads. Among factors of importance for selection of a particular yoghurt, the most important ones include the brand and the flavour, while less important factors for consumer decisions are fat content and packaging type.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

10

Numer

4

Opis fizyczny

s.51-55,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Ekonomiki i Organizacji Rolnictwa, Uniwersytet Rolniczy im.H.Kołłątaja w Krakowie, Al.Mickiewicza 21, 31-120 Kraków

Bibliografia

  • Alkorn J. 2003: Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków, 48-49
  • Bazarnik J. i in. 1992: Badania marketingowe. Metody i opracowanie komputerowe. Akademia Ekonomiczna, Warszawa - Kraków, 80.
  • Gajewski S. 1994: Zachowanie konsumenta a współczesny marketing. Łódź, Uniwersytet Łódzki.
  • Kotler P. 1999: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA Warszawa,173.
  • Michalski E. 2003: Marketing. Warszawa, PWE.
  • Rudnicki L. 2000: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa, 64.
  • Sznajder M. 1999: Ekonomika mleczarstwa. Akademia Rolnicza, Poznań, 23.
  • Wiszniewski E. 1983: Ekonomika konsumpcji. PWN, Warszawa.
  • Żelazna K. 2002: Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii. SGGW, Warszawa, 92.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.dl-catalog-0c5c5656-9bf6-4f99-b29d-f85e96074fec
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.