PL
Celem pracy było określenie wielkości popytu na kwiaty cięte i doniczkowe w Warszawie w 20111 oraz jego zależności od dochodów i wybranych czynników pozaekonomicznych. Wykorzystano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w lutym 2012 r. i docelowo wybrano 308 osób, dobranych wedta struktury wiekowej i płci mieszkańców stolicy. Stwierdzono, że 1 mieszkaniec wydał przeciętnie na kwiat? 206,81 zł, czyli kupił 29-31 róż. Stwierdzono, że więcej wydawali mężczyźni i osoby w średnim wiekuj popyt wzrastał wraz ze wzrostem dochodów i wykształcenia, przy czym wystąpiła wyraźna różnica międz) osobami najbiedniejszymi i z wykształceniem zawodowym a resztą badanych. Zakupy dokonywane byl) głównie dla drugiej osoby, stąd najczęściej kupowano kwiaty cięte, następnie rośliny doniczkowe ozdobni z kwiatów, a najrzadziej ozdobne z liści. Im wyższy dochód i wykształcenie, tym częstsze zakupy dla siebie, głównie kwiatów ciętych i doniczkowych kwitnących.
EN
The aim of the study was to estimate the extent of the flower and pot plant demand in Warsaw in 2011, as well as its dependence on income and some non-economic factors. The analyses, based on the inquiry, showed that one inhabitant spent on ornamentals 206,81 PLN - 29-31 pieces in terms of cut roses in comparison with 24 roses in 2007. Men spend more than women, as well as demand increases with income and education level, however there is a clear difference between the poorest people and vocational education and the rest ofpopulation. Lower expenditures are among young and oldest people. Purchases are made mainly for the other person, so the cutflowers are mostly bought, then flowering pot plants and leastfrequently foliage pot plants. But the increase in purchases for themselves along with income and education increase is observed, mainly flowers andflowering plants.