PL
. Celem badań było przedstawienie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) jako zasobu niematerialnego kształtującego wartość i przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa spożywczego. Badanie przeprowadzono w kwietniu 2014 roku na podstawie obserwacji stron internetowych 18 polskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW). Jedynie 1/3 badanych przedsiębiorstw deklarowała podejmowanie jakichkolwiek działań z zakresu CSR, dwa przedsiębiorstwa na stałe współpracowały z organizacjami pozarządowymi, natomiast pięć zgłosiło wdrożone dobre praktyki do Rankingu Odpowiedzialnych Praktyk, a jedna firma miała wdrożoną strategię CSR i zrobiła raport ze swoich działań. Tylko dla trzech badanych firm dostrzeżono powiązania między zaangażowaniem się w CSR a wyższą wartością rynkową przedsiębiorstwa.
EN
The purpose of this paper was to present the concept of corporate social responsibility (CSR) as an intangible asset formative value and competitive advantage in the food business. The study was conducted in April 2014 year on the basis of observation sites 18 Polish food industry companies listed on the Warsaw Stock Exchange (WSE). This leaves only one third of the surveyed companies declared to take any action in the field of CSR, the two companies permanently cooperate with non-governmental organizations, while five reported good practices implemented to Ranking of Responsible Practices, and one company had implemented CSR strategy and had a report of their activities. Only three companies surveyed recognized the link between engaging in CSR and the higher market value of the company