PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 09[58] |

Tytuł artykułu

Postawy konsumentów a globalizacja: elementy ekonomiczne, zarządzania marketingowego i turystyczne. Pomorze 2013

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Consumer attitudes versus globalization: economic, marketing management, and tourist components. Pomorze 2013

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem badań było określenie wybranych postaw konsumentów na terenie Pomorza (Polska 2013). W nawiązaniu do wpływu globalizacji, a też do rozwoju ekonomicznego (w tym i turystyki), optymalizacji zarządzania marketingowego. Oceny Pomorzan określiły niedocenianie wiedzy, edukacji i zasobów ludzkich, nie właściwe rozumienie innowacyjnego rozwoju gospodarczego, niską przedsiębiorczość, ważniejsze korzyści i mankamenty globalizacji. Wyniki badań mogą być przydatne w dalszym zarządzaniu regionem, sektorami gospodarczymi, przedsiębiorstwami. Do określenia obszarów wyboru działań i kryteriów decyzji zarządczych, planowania, edukacji konsumenckiej i komunikacji marketingowej.
EN
The research on consumer attitudes of the inhabitants of Pomorze (Poland 2013) has specified their future behaviour as being co-formed by globalization. The following were determined: underestimation of knowledge, education, and human resources, incomplete understanding of innovative economic development. The results of the research maybe useful in the further management of the region, the economic sectors, the business enterprises. For determining selected areas for operations and management decisions criteria, planning, consumer education and marketing communications.

Słowa kluczowe

Twórcy

autor
  • Katedra Zarządzania, Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska, ul.Kwiatkowskiego 6E, 75-343 Koszalin

Bibliografia

  • 1. Długookresowa strategia rozwoju kraju Polska 2030.Trzecia fala nowoczesności, Monitor Polski, 1. III. 2013.
  • 2. European Competitiveness Report 2012. Reaping the benefits of globalization, EU, SWD III.2013.
  • 3. Feczko J. Globalizacja a region Mazowsze 2011 – aspekty ekonomiczne, zarządcze i turystyczne, PK WNE, Koszalin 16/2013.
  • 4. Friedman T. Lexus i drzewo oliwne. Zrozumieć globalizację, Rebis, Poznań 2001.
  • 5. Jagas J. Globalny kryzys zarządzania, UJK, Kraków 2013.
  • 6. Kaczmarczyk S. Badania marketingowe, Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.
  • 7. Pierwsze kroki na rynku pracy. Międzynarodowe badania studentów i absolwentów, Deloitte, Warszawa 2013.
  • 8. Strategia rozwoju kapitału ludzkiego (projekt), MPiPS, Warszawa 2013.
  • 9. Strategia rozwoju województwa zachodniopomorskiego do roku 2020, UM, Szczecin 2005.
  • 10. Stiglitz J. Globalizacja, PWN, Warszawa 2013.
  • 11. Światowy G. Pomiar zmiennych jakościowych , w pzb: Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K.Mazurek, Wyd. AE Wrocław, Wrocław 1999 .
  • 12. Ziemiec G. Trzy fale globalizacji, Aspra, Kraków 2013.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-e4825f19-f9b9-4347-9148-a3033342a705
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.