PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 17 | 6 |

Tytuł artykułu

Rola marketingu terytorialnego w rozwoju społeczno-gospodarczym środowisk lokalnych

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The role of territorial marketing in socio-economic development of local communities

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przedstawiono istotę marketingu terytorialnego, zwracając uwagę na jego ewolucję oraz powiązania z różnymi sektorami wiedzy marketingowej. Zwrócono także uwagę na cele i zadania marketingu terytorialnego w środowisku lokalnym. Wskazano na praktykę wykorzystania marketingu terytorialnego w dynamizowaniu społeczno-gospodarczym środowisk lokalnych. Marketing terytorialny (marketing miejsca) to bez wątpienia jeden z najszybciej rozwijających się obszarów teorii i praktyki marketingowej w ostatnim okresie. Daje się zaobserwować znaczący wzrost aktywności władz lokalnych i samorządów w zakresie marketingu miejsca.
EN
Undoubtedly territorial marketing (space marketing) has been recently one of the fastest growing areas of marketing theory and practice. We can observe a significant increase in the activity of local authorities and self-governments in the field of space marketing. In the paper the author presents the essence of territorial marketing, emphasizing its evolution and its connection to various sectors of marketing knowledge. Attention has also been drawn to the aims and objectives of territorial marketing in the local environment. To illustrate the discussed issues, the author has indicated the practice of using territorial marketing to accelerate the socio-economic development of local communities.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

17

Numer

6

Opis fizyczny

s.60-68,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Zakład Marketingu, Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska, Koszalin

Bibliografia

  • Daszkowska M. (red.). 2005: Marketing. Ujęcie systemowe, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 219.
  • Duczkowska-Piasecka M. (red.). 2013: Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa, 53-54.
  • Kotler P. 2004: Marketing od A do Z, PWE, Warszawa, 12.
  • Matwiejczuk R. 2006: Zarządzanie marketingowo-logistyczne, Wartość i efektywność, Wyd. C.H. Beck, Warszawa, 92-94.
  • Michalski E. 2003: Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa, 455-456.
  • Obłój K. 2001: Strategia organizacji, PWE, Warszawa, 182.
  • Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Gościno na lata 2011-2020, Urząd gminy Gościno.
  • Szromik A. 2012: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wydawnictwo Wolters Kluwer Business, Warszawa, 30-31.
  • Ustawa z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu trójstopniowego podziału terytorialnego państwa, Dz.U. nr 96 poz. 603.
  • http://szczecin.stat.gov.pl/vademecum/vademecum_zachodniopomorskie/portrety_gmin/powiat_kolobrzeski/gmina_goscino.pdf, dostęp 3.05.2015.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-e33d63eb-120b-4c04-8b19-0daff93c50c7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.