PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2018 | 64 | 3 |

Tytuł artykułu

Współczesne uwarunkowania konsumpcji w Polsce i ich implikacje na rynku

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Contemporary determinants of consumption in Poland and their implications in the market
RU
Sovremennye obuslovlennosti potreblenija v Pol'she i ikh implikacii na rynke

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W artykule zaprezentowano zmiany w konsumpcji i zachowaniach polskich gospodarstw domowych zachodzące w ostatnich latach pod wpływem poprawy koniunktury gospodarczej, programów socjalnych, procesów umiędzynarodowienia i globalizacji gospodarki. Te współczesne uwarunkowania konsumpcji mają swoje implikacje w nowych trendach i zachowaniach konsumentów. Prowadzą do globalizacji i unowocześnienia konsumpcji oraz upowszechnienia nowych form konsumpcji. Dla ich bliższego rozpoznania zastosowano analizę źródeł wtórnych i własne wyniki badań przeprowadzonych metodą ankiety internetowej na próbie 459 gospodarstw. Artykuł ma charakter badawczy.
EN
The article presents changes in consumption and behaviour of Polish households in recent years facilitated by the improvement of economic conditions, social programmes, internationalisation processes and globalisation of the economy. These contemporary determinants of consumption have implications for new consumer trends and behaviours. They lead to globalisation and modernisation of consumption and dissemination of its new forms. For more thorough analysis of these, desk research and online survey were conducted on a representative sample of 459 households. This is a research paper.
RU
В статье представили изменения в потреблении и в поведении польских домохозяйств, происходящие в последние годы под влиянием улучшения экономической конъюнктуры, социальных программ, процессов интернационализации и глобализации экономики. Эти современные обусловленности потребления имеют свои импликации в новых трендах и в поведении потребителей. Они ведут ко глобализации и модернизации потребления и к распространению новых форм потребления. Для их пристального изучения применили анализ вторичных источников и результаты собственных обследований, проведенных по методу интернет-анкеты на выборке в 459 домохозяйств. Статья имеет исследовательский характер.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

64

Numer

3

Opis fizyczny

s.347-357,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Marketingu, Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Plac M.Curie-Skłodowskiej 5, 20-031 Lublin

Bibliografia

  • Amsterdamski S. (red.) (2004), Globalizacja i co dalej?, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
  • Bauman Z. (2009), Konsumowanie życia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Bylok F. (2012), Orientacja na przyjemność w zachowaniach konsumentów, „Konsumpcja i Rozwój”, nr 1.
  • Bywalec C. (2010), Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, C.H. Beck, Warszawa.
  • Graham J. (2010), Criitical thinking in consumer Behavior. Cases and Experiential Exercises, Prentice Hall, New Jersey.
  • Kiełczewski D. (2012), Zmiany zachowań konsumenckich jako czynnik zrównoważonego rozwoju, „Handel Wewnętrzny”, nr 5.
  • Kieżel E. (red.) (2010), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa.
  • Kieżel E., Smyczek S. (red.) (2015), Zachowania konsumentów. Procesy unowocześniania konsumpcji, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Mróz B. (2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Włodarczyk K.(2013), Rynkowe zachowania polskich konsumentów dobie globalizacji konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Zalega T. (2012), Konsumpcja. Determinanty, teorie, modele, PWE, Warszawa.
  • Zalega T. (2013), Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych miejskich gospodarstw domowych w okresie kryzysu, „Marketing i Rynek”, nr 8.
  • (www1) https://www.money.pl/gospodarka/wiadomości [dostęp: 02.11.2017].

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-cb3dce71-6fe8-4b7a-95ee-44683fd22d22
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.