PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2018 | 64 | 2 |

Tytuł artykułu

Wykorzystanie narzędzi marketingu mobilnego w komunikacji z klientami - przykłady z rynku produktów spożywczych

Warianty tytułu

EN
The use of mobile marketing tools in communication with customers - examples from the food products market
RU
Ispol'zovanie instrumentov mobil'nogo marketinga v kommunikacii s klientami - primery s rynka produktov pitanija

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Wraz z upływem lat zmienia się postrzeganie i skala zastosowania marketingu mobilnego. Postęp w zakresie technologii mobilnych, nowe trendy w zachowaniach użytkowników urządzeń mobilnych oraz kreatywność marketerów sprawiają, że spektrum narzędzi, które służą do komunikacji z klientami przez smartfon czy tablet jest coraz szersze. Zmiany w tym zakresie zachodzą na tyle szybko, że publikacje zwarte na temat marketingu mobilnego szybko się dezaktualizują. Za istotne uznano zatem dokonanie przeglądu portali internetowych powiązanych tematyczne z marketingiem i na tej podstawie - zaprezentowanie najnowszych rozwiązań w zakresie komunikacji marketingowej z klientami przez smartfony (aplikacje mobilne, geofencing, rozszerzona rzeczywistość) oraz ukazanie przykładów ich aplikacji przez firmy działające na rynku produktów spożywczych.
EN
Over the years, the perception and the scale of mobile marketing usage are changing. Progress in the field of mobile technology, new trends in the behaviour of mobile users, and creativity of marketers make the spectrum of tools that are used to communicate with customers via smartphone or tablet is getting wider. Changes in this area happen so fast that publications on mobile marketing are quickly outdated. Therefore it was considered as important to review the thematic websites related to marketing and on this basis – to present the latest marketing communication solutions with clients via smartphones (mobile applications, geofencing, augmented reality) and to show examples of their applications by companies operating in the food market.
RU
В течение лет изменяются восприятие и масштаб применения мобильного маркетинга. Прогресс в области мобильной технологии, новые тренды в поведении пользователей мобильных аппаратов и креативность маркетеров приводят к тому, что спектр инструментов, которые служат коммуникации с клиентами через смартфон или планшет все расширяется. Изменения в этом отношении наступают столь быстро, что книги о мобильном маркетинге быстро устаревают. Следовательно, существенным сочли проведение обзора интернет-порталов, связанных тематически с маркетингом, и на этой основе – представление новейших решений в области маркетинговой коммуникации с клиентами с помощью смартфонов (мобильные аппликации, geofencing, расширенная действительность), а также указание примеров их применения фирмами, действующими на рынке продуктов питания.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

64

Numer

2

Opis fizyczny

s.235-245,bibliogr.

Twórcy

  • Zakład Marketingu Politycznego i Socjotechniki, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul.Umultowska 89a, 61-614 Poznań

Bibliografia

  • Adams P. (2017), M&M’s turns Times Square into an interactive ‘ARcade’ for new flavor, https://www.mobilemarketer.com/news/mms-turns-times-square-into-an-interactive-arcade-fornew-flavor/442574/ [dostęp: 20.11.2017].
  • Billpar (2015), Pepsi Max’s Blippar football campaign achieves 2.4m interactions (plus the secrets to its success...), https://blippar.com/en/resources/blog/2015/01/12/pepsi-max-s-blippar-football-campaignachieves-24m-interactions-plus-the-secrets-to-its-success/ [dostęp: 20.11.2017].
  • Dlahandlu.pl (2016), Poradnik: Marketing zbliżeniowy a wsparcie sprzedaży (przykłady), http://www.dlahandlu.pl/detal/wiadomosci/poradnik-marketing-zblizeniowy-a-wsparciesprzedazy- przyklady,52232.html [dostęp: 28.11.2017].
  • Durnakowska E. (2015), Siła dopasowanego przekazu, czyli reklama natywna i content marketing w aplikacjach mobilnych, https://marketingprzykawie.pl/artykuly/sila-dopasowanego-przekazu-czyli-reklama-natywna-icontent-marketing-w-aplikacjach-mobilnych/ [dostęp: 04.11.2017].
  • Dworzyńska K. (2015), Twoi użytkownicy cierpią na appnesię? Jest na to prosty sposób: notyfikacje push, http://dworzynska.com/twoi-uzytkownicy-cierpia-na-appnesie-jest-na-to-prosty-sposob-notyfikacjepush/ [dostęp: 20.11.2017].
  • Glass C. (2009), Augmented Reality: Stella Artois Le Bar Guide, http://www.digitalbuzzblog.com/augmented-reality-stella-artois-le-bar-guide/ [dostęp: 28.11.2017].
  • Harnick Ch. (2009), Stella Artois extends brand with augmented reality bar guide, https://www.mobilemarketer.com/ex/mobilemarketer/cms/news/content/4960.html [dostęp:20.11.2017].
  • Heyda K. (2017), Jak dotrzeć przez aplikację do serca millenialsa?, http://gomobi.pl/raporty/raport-jak-dotrzec-przez-apliakcje-do-serca-millenialsa/ [dostęp: 02.11.2017].
  • Interaktywnie.com (2016), Marketing mobilny 2016, https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-marketing-mobilny-2016-254403 [dostęp: 05.11.2017].
  • Jasiulewicz A. (2015), Aplikacje mobilne jako innowacyjne narzędzie marketingu mobilnego na rynku żywności, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 41, t. 1.
  • Kemp S. (2017), Digital in 2017: Global Overview, https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview [dostęp: 05.11.2017].
  • Kłosowski Ł. (2017), Według najnowszych badań smartfona posiada 57 proc. Polaków. Więcej niż telefon komórkowy, http://gomobi.pl/news/wedlug-najnowszych-badan-smartfona-posiada-57-proc-polakow-wiecejniz- telefon-komorkowy/ [dostęp: 21.11.2017].
  • Majchrzyk Ł. (2016a), Najpopularniejsze aplikacje mobilne w 2016 roku, https://mobirank.pl/2016/12/30/najpopularniejsze-aplikacje-mobilne-2016-roku/ [dostęp: 03.11.2017].
  • Majchrzyk Ł. (2017a), Statystyki korzystania z aplikacji mobilnych na świecie w 2016 roku, https://mobirank.pl/2017/05/07/statystyki-korzystania-z-aplikacji-mobilnych-naswiecie-2016/ [dostęp: 03.11.2017].
  • Majchrzyk Ł. (2017b), TOP 20 najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce 2016, https://mobirank.pl/2017/01/15/top-20-najpopularniejszych-aplikacji-mobilnych-polsce-2016/ [dostęp: 03.11.2017]
  • MarketingMobilny.pl (2017), Geolokalizacja – namierz klienta!, http://marketingmobilny.pl/geolokalizacja-namierz-klienta/ [dostęp: 28.11.2017]
  • Marzouq S. (2014), The Sprite Refresher Drone, http://jazarah.net/the-sprite-refresher-drone/ [dostęp: 05.11.2017].
  • Mikowska M. (2016b), Raport Polska.jest.mobi 2015, http://www.tnsglobal.pl/coslychac/files/2015/05/POLSKA_JEST_MOBI_2015.pdf [dostęp: 05.11.2017].
  • Moskal A. (2017), Instagram Stories – rób to dobrze, http://nowymarketing.pl/a/16542,instagram-stories-rob-to-dobrze [dostęp. 29.11.2017].
  • NowyMarketing.pl (2016), Proximity marketing – jak robić to dobrze? Przykłady, http://nowymarketing.pl/a/9658,proximity-marketing-jak-robic-to-dobrze-przyklady [dostęp 10.11.2017].
  • Oliwiak M. (2016a), Miłośnicy piwa poznają zalety beaconów z marką Schlafly, USA, http://www.linteri.com/blog/2016/06/01/milosnicy-piwa-poznaja-zalety-beaconow-z-markaschlafly- usa/#more-643 [dostęp: 20.11.2017].
  • Oliwiak M. (2016b), Unilever ocenia potencjał beaconów w kampanii mobilnej majonezu Maille, http://www.linteri.com/blog/2016/05/30/unilever-ocenia-potencjal-beaconow-w-kampaniimobilnej- majonezu-maille-usa/#more-622 [dostęp: 27.11.2017].
  • Poradnik Handlowca (2014), Tymbark wyróżniony w Ogólnopolskim Konkursie Reklamy Kreatura, http://www.poradnikhandlowca.com.pl/aktualnosci-producenci/tymbark-wyrozniony-wogolnopolskim-konkursie-reklamy-kreatura [dostęp: 15.11.2017].
  • Read A. (2016), Zaprzyjaźnij się z duchem – przewodnik po Snapchacie, https://sprawnymarketing.pl/przewodnik-po-snapchacie [dostęp: 05.11.2017].
  • Smarty A. (2016), 8 Mobile Marketing Trends You Can’t Ignore, https://www.internetmarketingninjas.com/blog/marketing/8-mobile-marketing-trends-cant-ignore/ [dostęp: 20.11.2017].
  • Staff (2015), Ad of the Week: ‘Drinkable’ Coke Zero Spot Features ESPN College GameDay Crew, http://www.coca-colacompany.com/stories/shazam--a-coke-zero-ad-you-can-drink [dostęp: 20.11.2017].
  • Williams R. (2017), App Annie: App usage doubles in 2 years as mobile web fades, https://www.mobilemarketer.com/news/app-annie-app-usage-doubles-in-2-years-as-mobile-webfades/505797/ [dostęp: 03.11.2017].

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-caf0aaa8-b7df-4c16-af70-1c4a70039023
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.