PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 08 | 4 |

Tytuł artykułu

Instytucjonalne aspekty rynku rolnego i żywnościowego w Polsce

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Instytucional aspects of agricultural and food markets in Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W opracowaniu przedstawiono niektóre instytucje wpływające na funkcjonowanie rynku rolnego, ich podstawowe funkcje oraz charakterystyki liczbowe. Instytucjami tymi są: Agencja Rynku Rolnego, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa-agencje płatnicze, oraz rynki hurtowe, giełdy i domy składowe, grupy i związki producentów, spółdzielnie.
EN
In the paper agricultural market institutions in Poland are presented. Those instytutions are Agricultural Market Agency and Agency for Restructirurin and Modernization of Agriculture - payin agencies. Market institutions are: wholesaler markets, commody exchange, collective warehouses, producer group. The basic tasks and data of each institution are shown.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

08

Numer

4

Opis fizyczny

s.315-322,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa

Bibliografia

  • Bąkowski J. 2005: Funkcje domów składowych w Polsce. Biuletyn Informacyjny ARR Nr 8 (170), 67-69.
  • Bliźniak D., Gontarski L. 1997: Giełda Towarowa. Fundacja Rozwoju Giełdy Zbożowo-Paszowej, Warszawa.
  • Domy składowe w Polsce 2006: MRiRW Departament Polityki Społeczno-Gospodarczej Wsi. Warszawa, maj 2006 r.
  • Dołęgowski T. 2002: Konkurencyjność instytucjonalna i rynkowa w warunkach gospodarki globalnej. Monografie i opracowania, nr 505. SGH Warszawa.
  • Dyngus M. 2005: Grupy producentów na rynku świeżych owoców i warzyw. Biuletyn Informacyjny ARR Nr 8(170), 40-50.
  • Gucewicz W., Kagan A., Zdzieborska M. 2005: Procesy dostosowawcze w rolniczych spółdzielniach produkcyjnych. [W:] Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju polskiej gospodarki żywnościowej po wstąpieniu Polski do UE. IERiGŻ nr. 13.
  • Heijman W., Krzyżanowska Z., Gędek S., Kowalski Z. 1997: Ekonomika rolnictwa. Zarys teorii. Warszawa.
  • Hill L., D. 2000: Marketing Agricultural Commodities. [W:] Agricultural Economics and Agribusiness. G. L. Cramer, C.W. Jensen, D. D. Southgate Jr. John Wiley & Sons, Inc., 312-342.
  • Informacja o funkcjonowaniu grup producentów rolnych w świetle obowiązujących regulacji prawnych - bariery prawno-organizacyjne w tworzeniu grup. 2006: MRiRW, Warszawa.
  • Jerzak M. 1998: Giełda towarowa na rynku rolnym. Fundacja Rozwoju Giełdy Zbożowo-Paszowej, Warszawa.
  • Kołodziejczyk D., Wasilewski A. 2005: Identyfikacja instytucji działających na obszarach wiejskich. IERiGŻ, Warszawa Nr 8, 81,83
  • Pieniążek K. 2000: Dystrybucja fizyczna produktów rolniczych i żywnościowych. Biuletyn Informacyjny ARR Nr 3.
  • Rynki hurtowe artykułów rolno-spożywczych - system sprzedaży aktywizującej polskie rolnictwo i przetwórstwo. 2006: MRiRW, Departament Polityki Społeczno-Gospodarczej, Warszawa, kwiecień.
  • Sprawozdanie z działalności ARR 2005. 2006: Agencja Rynku Rolnego, Warszawa.
  • Stańko S. 2001: Agencja płatnicza pojęcie i istotne kryteria akredytacji. Biuletyn Informacyjny ARR, Nr 7(121), Warszawa, 45-54.
  • [www.arimr.gov.pl].

Uwagi

PL

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-b769dabb-8687-4d61-a37a-518039ed0d6c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.