PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 54 | 2 |

Tytuł artykułu

Czestosc spozycia pierwszych i drugich sniadan wsrod dzieci wiejskich

Autorzy

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W pracy przedstawiono ocenę częstości spożycia pierwszych i drugich śniadań wśród dzieci wiejskich i analizę produktów spożywanych jako drugje śniadanie oraz związki pomiędzy poziomem wykształcenia matek a częstością spożycia wspomnianych posiłków i między regularnością spożycia śniadań a postępami w nauce badanych dzieci.
EN
The investigation included 1,154 schoolchildren at the age of 7-15 who come from rural areas. With the aid of an interview information was obtained concerning the consumption of first breakfast, beverage and second breakfast on the day before the investigation. Almost one fifth of the interviewed children did not eat first breakfast on the day of the investigation. There was a greater percentage of schoolchildren who did not drink any beverage during their stay at school, and children who did not eat regularly the meals under investigation. The interviewed girls used to consume meals more regularly than boys. Girls ate their second breakfast more often, however, they had beverages more rarely during their stay at school. Dependence was found between the level of the education of mother and the frequency of the consumption of second breakfast and beverages at school as well as the regularity of the consumption of meals among the interviewed schoolchildren. A more regular consumption was associated with better grades achieved by the investigated schoolchildren.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

54

Numer

2

Opis fizyczny

s.213-220,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Akademia Swietokrzyska, ul.Krakowska 11, 25-029 Kielce

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-f3b2e963-cef5-405a-a980-10893deef88f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.