PL
Celem opracowania jest zaprezentowanie wyników badania postaw egocentrycznych na rynku żywności wśród konsumentów województwa mazowieckiego w wieku 18-30 lat. Analizowany materiał badawczy został zgromadzony. Analizowany materiał badawczy został zgromadzony w pierwszym kwartale 2001 roku. W opinii respondentów urozmaicenie rynku żywnościowego produktami zagranicznymi wpływa na jakość polskiej żywności. Ponadto żywność krajowa jest tańsza ma większe walory zdrowotne w porównaniu z żywnością zagraniczną. Najbardziej znaną marką polską na rynku żywności jest Wedel, a zagraniczną - Danone.
EN
The research aimed at presenting ethnocentric attitudes in the food market area. It was directed at consumers aged 18-30 from the region of Masovia. A questionnaire was built and the survey was carried out in 2001. The analysed results showed that the foreign products positively influenced the quality of Polish food products, according to the respondents. Apart from that our food is cheaper and represents higher nutritional values. Polish Winiary and foreign Danone companies were found most popular.