PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 55 | 01 |

Tytuł artykułu

Marketing w produkcji ziemniakow jadalnych

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Marketing in production of food potatoes

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Rosnąca konkurencja na rynku rolnym zmusza producentów, w tym producentów ziemniaków jadalnych, do wdrożenia w jak najszerszym zakresie zasad marketingu. Wymaga to przebudowy świadomości rolników (koncentrowania się na rynku i potrzebach odbiorcy) oraz realizacji działań marketingowych. Chodzi w szczególności o badania rynku i analizę marketingową, poprawę jakości ziemniaków i tworzenie marki handlowej, budowę efektywnych kanałów dotarcia do konsumenta, prowadzenie promocji. Zasadniczym czynnikiem efektywności działań rynkowych jest szeroka współpraca producentów.
EN
Competition on agricultural market forces producers, also producers of food potatoes, to implement marketing rules as much as possible. This requires recontstruction of farmers consciousness (orientation toward market and buyer) and carrying into effect marketing principles. Particularly the market analysis quality of potatoes and trade mark are equally important. Promotion and effective ways to reach potato buyers are important as well. The cooperation between potato producers affects substancially effectiveness of marketing activities.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

55

Numer

01

Opis fizyczny

s.32-33,48,tab.,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor

Bibliografia

  • [1] Chotkowski J.: Problemy wdrożenia marketingu w rolnictwie. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego (w druku).
  • [2] Chotkowski J.: 1997. Założenia marketingu w przedsiębiorstwie obrotu ziemniakami jadalnymi. (W:) Produkcja ziemniaków - technologia, ekonomika, marketing. Wyd. II, IHAR, Bonin. 298-305.
  • [3] Drucker P.: 1994. Praktyka zarządzania. Czytelnik, Nowoczesność [3], AE Kraków, Warszawa.
  • [4] Kotler P.: 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • [5] Marzec-Wołczyńska Т.: 1993. Warunki zwiększenia sprzedaży owoców na rynku polskim (W:) Marketing produktów ogrodniczych. COBRO, Warszawa, 43-46.
  • [6] Nowacki W.: 2000. Uwarunkowania technologiczne i ekonomiczne konfekcjonowania ziemniaka jadalnego dla supermarketów. (W:) Ziemniak spożywczy i przemysłowy oraz jego przetwarzanie. Konf. Nauk. AR, Wrocław, 114-115.
  • [7] Rembeza J.: 1997. Organizacja obrotu ziemniakami jadalnymi. (W:) Produkcja ziemniaków - technologia, ekonomika, marketing. Pr. zbiór, pod red. J. Chotkowskiego. Wyd. II, IHAR, Bonin, 287- 295.
  • [8] Sowa-Niedziałkowska G.: 1998. Ocena jakości ziemniaka jadalnego na rynku warszawskim. Ziemniak Polski, nr 3, 6-10.
  • [9] Tarant S.: 2000. Segmentacja konsumentów ziemniaka (W): Ziemniak spożywczy i przemysłowy oraz jego przetwarzanie. Konf. Nauk. AR, Wrocław, 116-117.
  • [10] Urban S.: 1996. Marketing produktów spożywczych. AE, Wrocław.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-e1ac39bf-a61d-4c0e-a4f3-d05082da5182
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.