PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 57 | 09 |

Tytuł artykułu

Tendencje rozwoju rynku lodow w Polsce

Autorzy

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Scharakteryzowano polski rynek lodów, przedstawiając największych producentów (polskich i zagranicznych), główne grupy asortymentowe (lody familijne, impulsowe i kulkowe) i ich udział w sprzedaży. Zobrazowano preferencje konsumenckie dotyczące grup asortymentowych lodów, smaków i rodzajów, zależne także od grupy wiekowej konsumentów, miejsca zamieszkania (wieś - miasto), sytuacji materialnej rodzin. Z badań AC Nielsen wynika, że największym powodzeniem cieszą się tradycyjne lody „na patyku" o smaku waniliowym, śmietankowym i czekoladowym, chociaż ich popularność po 1999 r. spadła, podobnie jak lodów w kubeczkach, wzrosła natomiast rożków oraz lodów typu "sandwiche". Wzrastający udział także lodów familijnych może wskazywać na zmianę spożywania lodów z sezonowego na całoroczne. Polacy najczęściej kupują lody w małych i średnich sklepach spożywczych; wzrasta udział sklepów wielkopowierzchniowych. Najliczniejsi konsumenci lodów są młodzi (dzieci i młodzież). Ze znanych smaków cenią najbardziej: waniliowy, czekoladowy i truskawkowy. Wykazując stosunkowo wysoki poziom spontanicznej znajomości marek lodów, ponad 80% młodych konsumentów uznaje, że polskie marki lodów nie ustępują jakością markom zagranicznym.
EN
Polish ice cream market was characterised. The major Polish and foreign ice cream producers, the main assortment groups (family-type, impulse-type and ball-shaped) and their participation in the sales, were presented. Consumer preferences concerning assortment groups of ice cream, their flavour and types, depending also on the age groups of the consumers, living place (village - towns), material situation of the families were illustrated. From the studies conducted by AC Nielsen it results that traditional ,,on- - stick" ice cream with the flavour of vanilla, sweet cream and chocolate were most popular although their popularity dropped after 1999 similarly as that of ice cream in cups. On the other hand, consumption of „corners" and „sandwich"-type ice cream has increased. Also, the increasing participation of family-type ice cream may indicate the passage from seasonal ice cream consumption into the whole year consuming. The Poles buy most frequently the ice cream in small and medium-size food shops; the participation of big-area shops is increasing. The most numerous ice cream consumers are young people (children and the youth). They appreciate mostly vanilla, chocolate and strawberry flavours. Above 80% of the young consumers recognise that Polish brands of ice cream are similar as foreign ones in respect of quality. These consumers show a relatively high level of spontaneous knowledge of ice cream brands.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

57

Numer

09

Opis fizyczny

s.23-25,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Szkola Glowna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa
autor
  • Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Szkola Glowna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa

Bibliografia

  • [1] Serafin B.: 2000. Gorąco na lodowym rynku, Gazeta Prawna, 62(365).
  • [2] 2000. Sezon na lody. Media i Marketing Polska, 11, s. 15-16.
  • [3] AC Nielsen, 2002.
  • [4] Boruc R.: 2002. Topnieje! Handel, nr 3. s. 24-25.
  • [5] www. Expert - monitor, pl
  • [6] Sawińska A., Marczak A.: 2003. Lubimy jeść lody, Marketing w Praktyce, nr 7.
  • [7] por. szerzej: 2000. Zwyczaje zakupowe Polaków, Top Dystrybucja, Wydawnictwo Publipress.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-d2017651-236a-4d4e-8c71-215d57286f6b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.