PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 61 | 07 |

Tytuł artykułu

Alternatywne kanaly dystrybucji zywnosci w Polsce. Gospodarka internetowa

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Alternative distribution channels of food in Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W procesie globalizacji gospodarki coraz większą rolę będą odgrywały gospodarka i handel elektroniczny żywnością. Niniejszy artykuł został poświęcony alternatywnym kanałom dystrybucji żywności. W artykule omówiono podstawowe pojęcia gospodarki elektronicznej związane z biznesem elektronicznym (e-biznesem), handlem elektronicznym (e-commerce) i jego podstawowymi segmentami. Scharakteryzowano segmenty rynku elektronicznego ze szczególnym uwzględnieniem tych, które mają znaczenie w dystrybucji żywności tj. B2C, B2B oraz C2C. Omówiono podobieństwa i różnice pomiędzy tradycyjnym a elektronicznym handlem oraz jego przydatność dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych.
EN
In the globalization of future economic world the substantial position will play the electronic market and agri-food business. The alternative channels of thefood distribution in the article were presented. In the article the main notions of electronic market, e-business and e-commerce were described. The segments of electronic business that have substantial position in food distribution (B2B - Business to Business, B2C - Business to Customers, C2C - Customers to Customers) were presented. The similarities and differences between e commerce and traditional agri-food trade from the point of view of producers and customers were described.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

61

Numer

07

Opis fizyczny

s.2,4-7,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Szkola Glowna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa

Bibliografia

  • [1] Afauh A., Tucci C L.: 2003. Biznes internetowy - strategie i modele. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • [2] Chmielarz W: 2007. System biznesu elektronicznego. Difin, Warszawa
  • [3] Davis J.: 2000. A guide to web marketing. Kogan Page Limited, Londyn.
  • [4] Dębniewski G., Pałach H., Zakrzewski W: 1997. Mikroekonomia, wybrane problemy do wykładów. ART, Olsztyn.
  • [5] Elektroniczna Gospodarka w Polsce 2004. Raport 2003 - pod red.: Szyszko G., Sliwczyński B. Biblioteka Logistyki, Poznań.
  • [6] Fechner I.: 2002. Logistyka u progu nowego wieku. Logistyka nr 1.
  • [7] Gregor B., Stawiszyński M.: 2002. E-commerce. Bydgoszcz-Łódź.
  • [8] Hałas E: 2004. Globalna Synchronizacja Danych (GSD) i Elektroniczny Kod Produktu (EPC) - nowe możliwości dla logistyki [w:] Sieci logistyczne na zintegrowanym rynku europejskim. Logistics 2004, Biblioteka Logistyka
  • [9] Olejnik M., Sojkin B.: 2001 Handel tradycyjny a handel elektroniczny. „Marketing i Rynek" nr 9.
  • [10] Rayport J. F., Sivolka J. J.: 1994. Managing in the marketspace. Harvard-Business Review, listopad-grudzień1.
  • [11] Szymanowski W: 2006. Łańcuchy i sieci dostaw żywności w Polsce i w wybranych krajach europejskich - ewolucja i przykłady zastosowań technologii informacyjnych, WSHiFM.
  • [12] Szyszka G.: 2004. Sieci logistyczne - nowy wymiar logistyki [w:] Sieci logistyczne na zintegrowanym rynku europejskim. Logistics 2004, Biblioteka Logistyka
  • [13] http://wizard.ae.krakow.pl/~zpi23/wertykalne.html
  • [14] http://www.winter.pl/internet/w0587.html

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-cf12058f-8467-4916-b974-97f8bb3b9a05
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.