PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 57 | 11 |

Tytuł artykułu

Wzmacnianie konkurencyjnosci polskich firm spozywczych

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W artykule zwrócono uwagę na działania, które dla polskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego mogą stanowić podstawę do konkurowania na unijnym rynku. Szerzej omówiono potrzebę utrzymywania wysokiej jakości produktu, stosowanie profesjonalnego marketingu, a zwłaszcza wzmacnianie marki, doskonalenie kanałów dystrybucji oraz budowę dobrych relacji z klientami.
EN
The author pays attention to actions that may constitute a good basis for the Polish food processing industry enterprise sin order to compete on the EU market. The need to maintain a high quality of the product, to use the professional marketing, and in particular, the strengthening of the brand, the improvement of distribution channels, and the building of good relations with customers are discussed to a greater extent.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

57

Numer

11

Opis fizyczny

s.30-33,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Instytut Rynku Wewnetrznego i Konsumpcji, Warszawa

Bibliografia

  • [1] Urban R.: 2003. Przemysł mięsny w obliczu integracji z Unią Europejską, „Przemysł Spożywczy”, 6;
  • [2] Mazurek-Łopacińska K.: 2003. Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Wrocław;
  • [3] Kobuszyńska M.: 2003. Konkurencyjność polskiego drobiarstwa na rynku rozszerzonej Unii Europejskiej, „Przemysł Spożywczy”, 6;
  • [4] Otto J.: 2000. Rola i znaczenie relacji we współczesnym marketingu „Przegląd Organizacji”, 7-8;
  • [5] Altkorn J.: 1999. Strategia marki, PWE, Warszawa;
  • [6] 2003. Rynek produktów żywnościowych u progu integracji z Unią Europejską, Praca zbiorowa, IRWiK, Warszawa;
  • [7] Kłosiewicz U., Słomińska B.: 2000. Marki producenta i marki handlowe jako narzędzie konkurencji, IRWiK, Warszawa;
  • [8] Jak najpewniej dostarczyć produkt do klienta ?: 1997. „Handel”, 4;
  • [9] Kall J.: 2003. Grzechy główne budowania marki, „Marketing w praktyce”, 1;
  • [10] Thomas M.: 1997. Podręcznik do marketingu, PWN, Warszawa;
  • [11] Mruk H.: 2000. Sposoby budowania lojalności i partnerstwa, „Przemysł Spożywczy”, 5;
  • [12] Rudawska E.: 2002. Marketing partnerski - kształtowanie lojalności swoich klientów, „Przegląd Organizacji”, 6.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-a60ecbc0-4f7c-4e34-bc8e-35723a405954
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.