PL
W artykule przedstawiono metody poszukiwania miejsca na rynku dla nowych produktów. Omówiono sposoby analizowania rynku, badania opinii konsumentów oraz planowania komunikacji z klientem. Przedsiębiorstwo powinno starannie zaplanować cały proces wprowadzania nowego produktu na rynek. Obejmuje on wysiłek związany z pogłębioną analizą rynku, w tym oferty konkurentów. Ważne są także testy prowadzone wśród klientów i wprowadzenie korekt do pierwotnej koncepcji. Duże znaczenie ma dobór odpowiednich instrumentów promocji, a także konsekwentne i powtarzalne informowanie klientów o korzyściach i wartościach związanych z nowym produktem.
EN
In the paper the methods of seeking market place for new products are discussed. The ways of market analysis, consumer opinions research and planning of consumer communications are described. A company should carefully plan the whole process of new product launch. It embraces an effort associated to deep market analysis, including the competitors' offer. Research conducted among customers and correction introduced to original version are of big importance. Proper combination of promotion instruments is very important, as well as consistent and constant information delivered to the customers on advantages of a new product.