PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2010 | 55 | 02 |

Tytuł artykułu

Oczekiwania konsumentow w zakresie uzytecznosci wprowadzanych do obrotu opakowan

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Consumers expectations concerning the usefulness of packages into the trade turnover

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Główną siłą napędową rozwoju branży opakowań są potrzeby społeczno-ekonomiczne oraz oczekiwania dotyczące ich realizacji. Potrzeby powyższe dotyczą przede wszystkim zmiany stylu życia, podnoszenia jakości życia poprzez zapakowane produkty, osiągania zysków przez przedsiębiorstwa, bezpieczeństwa zapakowanych produktów oraz ochrony środowiska naturalnego. Należy podkreślić, że zmiana stylu życia wpływa przede wszystkim na wzrost zapotrzebowania na opakowania ułatwiające użycie. Podjęte badania ankietowe miały na celu poznanie opinii konsumentów na temat funkcjonalności wprowadzanych do obrotu opakowań, stopnia znajomości nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych poprawiających użyteczność opakowań oraz rodzaju problemów napotykanych przez konsumentów w zakresie użytkowania zapakowanych produktów zarówno spożywczych, jak i przemysłowych. Wskazano także na sugestie konsumentów dotyczące poprawy funkcjonalności dostępnych na rynku opakowań.
EN
The main driving force of packaging branch development make the social-economic needs and expectations concerning their realization. These needs include in the first place the changes in life style, enhancement of life quality by packaged products, achievement of profit by enterprises, safety of packaged products and protection of the environment. It should be underlined that change in life style influences above all upon the growth of such packaging that makes life easier. The poll research that has been undertaken was aimed at the recognition of consumers’ opinions on the functionality of packages introduced into turnover, the degree of knowledge on modern structural solutions improving the usefulness of packages and types of problems encountered by consumers in use of packaged products both food and industrial goods. The suggestions of consumers concerning the improvements in functionality of packages available at the market have been also presented.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

55

Numer

02

Opis fizyczny

s.12-16,rys.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Opakowalnictwa Towarów, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Krakow

Bibliografia

  • [1] Hales C. F.: Funkcjonalność opakowań. „Opakowanie" 2003, nr 2.
  • [2] Innowacyjność w opakowalnictwie. Praca zbiorowa pod red. A. Korzeniowskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
  • [3] Jerzyk E.: Nowoczesne opakowanie - design, funkcjonalność i informacje. „Opakowanie” 2006, nr 2.
  • [4] Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • [5] Kędzior Z., Karcz K:. Badania marketingowe w praktyce. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • [6] Lee D., Yam K., Piergiovanni L:. Food Packaging Science and Technology. CRC Press, Boca Raton - New York, 2008.
  • [7] Lisińska-Kuśnierz M.: Informacyjność opakowań produktów częstego zakupu w opinii konsumentów. „Marketing i Rynek” 2009, nr 11.
  • [8] Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M:. Aktualne problemy opakowalnictwa towarów w Polsce [w:] Towaroznawstwo-opakowania-logistyka, red. Z. Foltynowicz, J. Jasiczak, G. Szyszka, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 2008.
  • [9] Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M.: Opakowania w ochronie konsumenta. Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2006.
  • [10] Market Statistics and Future Trends in Global Packagng. World Packaging Organization, Formato Design, Brazil, 2008.
  • [11] PN-EN ISO 11683:1999. Opakowania. Znaki ostrzegające przed niebezpieczeństwem, wyczuwalne dotykiem. Wymagania.
  • [12] Romek A., Tarnawski W:. Podstawy projektowania i wykonania opakowań. „Opakowanie” 2007, nr 7.
  • [13] The Wiley Encyclopedia of Packaging Technology, ed. K. Yam, 3rd ed. J. Wiley and Sons, Danvers, 2009.
  • [14] Tkaczyk S:. Stan aktualny i trendy w opakowalnictwie [w:] Towaroznawstwo-opakowania-logistyka, red. Z. Foltynowicz, J. Jasiczak, G, Szyszka. Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 2008.
  • [15] Ucherek M.: Innowacyjność rozwiązań w zakresie opakowań w opinii konsumentów na wspólnym rynku europejskim. „Opakowanie” 2009, nr 8.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-88e124d6-693b-4880-b4a7-3d028e70e7fb
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.