PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 54 | 2 |

Tytuł artykułu

Ocena zywienia uczniow w Polsce na podstawie danych stacji sanitarno-epidemiologicznych za 2001 rok

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przedstawiono sytuację dotyczącą żywienia uczniów podczas pobytu w szkole na podstawie danych stacji sanitarno-epidemiologicznych za 2001 rok. Podjęto próbę oceny na ile potrzeby żywieniowe uczniów zostały w ten sposób zaspokojone. Wykazano jakie należy podjąć działania zmierzające do poprawy sytuacji
EN
Having used reports from sanitary-epidemiological stations, a situation of schools' supplementary nutrition in all types of schools in Poland in the year 2001 has been analyzed. It has been stated, that a hot meal is consumed by 16,1% (1 090 535) of pupils. It has been reported, that schools serving meals probably met demand, but meals weren't provided in 65% of schools. In these institutions, creating possibility of serving meals appears to be the most important task on the way to improve pupils' nutrition in schools. In 60% of schools such conditions need to be established from the foundation, while in 5% of schools it is enough to make use of existent potential. It has been emphasized, that a pupil of every school should have possibility to have a drink (today it is possible in 32% of schools) as well as to eat a sandwich. Milk products were consumed in 4% of schools and it concerned 2% of pupils. In 40% of schools a pupil could purchase in a grocery articles of consumption, mainly confectionery articles and non-milk drinks. However, pupils should be encouraged and stimulated to purchase in groceries products reinforcing rational nutrition.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

54

Numer

2

Opis fizyczny

s.183-196,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Panstwowy Zaklad Higieny, ul.Chocimska 24, 00-791 Warszawa

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-7c06582d-3c36-43c3-afe4-79a6bb34a9f8
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.