PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 34 | 3-4 |

Tytuł artykułu

Wykorzystanie badan konsumenckich do projektowania i oceny nowych produktow zywnosciowych

Warianty tytułu

EN
Usage of consumer study for new food product design and their estimation

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem pracy była ocena możliwości zastosowania badań konsumenckich do projektowania i oceny nowych produktów żywnościowych. Badania przeprowadzono na przykładowym produkcie jakim były pierogi. Zastosowanie tych metod pozwala na poznanie preferencji konsumentów i określenie stopnia akceptacji projektowanych potraw, a także lepsze dostosowanie wyrobu do wymagań konsumenta.
EN
The aim of the paper was using of the consumer researches for new food product designing and estimation. The researches were executed based on dumplings example. Using this methods allow to know consumer preferences and estimation degree of acceptance designing dishes as well as better adaptation to consumer requirements.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

34

Numer

3-4

Opis fizyczny

s.909-914,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Szkola Glowna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa
autor

Bibliografia

  • 1. Daun H.: Smakowitość nowych produktów żywnościowych, [w:] Czapski J. (red.): Food Product Development. Opracowywanie nowych produktów żywnościowych, Wyd. AR w Poznaniu, 1995, 185.
  • 2. Figiel S., Kozłowski W., Pilarski S.: Marketing w agrobiznesie. Marketing produktów żywnościowych. Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2001, 86.
  • 3. Heyhoe T.: Product and concept testing-methods and cost control, [in:] Food product development. Based on experience. Side C. (Ed.), Iowa State Press, A Blackwell Publishing Company, 2002.
  • 4. Jaworska D.: Wpływ cech tekstury na ogólną jakość sensoryczną i akceptację wybranych produktów spożywczych. Praca doktorska, SGGW, Warszawa, 2004.
  • 5. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki. PWE, Warszawa, 1996, 12.
  • 6. Kotler P.: Marketing. Dom Wydawniczy Rebis Sp.z o.o., Poznań, 2005, 307.
  • 7. Peryam D.R., Piligrim F.J.: Hedonic scale method of measuring food preferences. Food Technol., 1957, 11 (S), 9.
  • 8. Solheim R.: Przegląd testów konsumenckich, [w:] Sensory quality and consumer acceptance of food. European Sensory Network Seminar, June 20-22, 1996, Warsaw, Poland.
  • 9. Szcześniak A. S.: Texture is a sensory property. Food Qual. Pref., 2002, 13, 215.
  • 10. Surmacka-Szcześniak A.S.: Opracowywanie nowych produktów spożywczych w USA. [w:] Czapski J. (red.): Food Product Development. Opracowywanie nowych produktów żywnościowych, Wyd. AR w Poznaniu, 1995, 45.
  • 11. Zawirska-Wojtasiak R.: Znaczenie i kształtowanie zapachu produktów spożywczych, [w:] Czapski J., Grajka W., Pospiech E. (red.): Surowce, technologia i dodatki a jakość żywności, Wyd. AR w Poznaniu, 1999, 143.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-64697925-ae1c-4e25-ba06-ca03a68c6291
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.