PL
Bezpieczeństwo żywności powinno być przedmiotem troski wszystkich podmiotów biorących udział w jej produkcji i obrocie oraz organów i instytucji legislacyjnych czy kontrolnych. Informacja wyrażona słownie, bądź za pomocą znaków graficznych, zamieszczona na opakowaniach, etykietach czy obwolutach artykułów spożywczych ma swój znaczny udział nie tylko w kształtowaniu bezpieczeństwa żywności, lecz także w kształtowaniu preferencji konsumenckich, pozwalających na dokonanie wyboru produktu zgodnego z oczekiwaniami. Podjęcie decyzji o zakupie wyrobu może być również powodowane informacją nie związaną z samym wyrobem, a z systemem zapewnienia bezpieczeństwa żywności (potocznie nazywanym systemem HACCP), zapewniającym bezpieczeństwo zdrowotne produkowanych wyrobów. Wdrożenie systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności przez przedsiębiorstwa produkcyjne stanowi znaczący czynnik wpływający na decyzje zakupowe konsumentów indywidualnych; aż 49% nabywców deklarowało jako determinantę zakupu informację o systemie HACCP, np. w przypadku grupy produktów mleczarskich.