Analysis of the packaging influence on the product quality assessment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Badania udowodniły wpływ poszczególnych cech jakości opakowania na końcowy wynik oceny sensorycznej zawartego w nim produktu. Ten sposób oddziaływania wyglądu zewnętrznego opakowania na ocenę wartości zintegrowanego produktu nazwano „efektem opakowania”.
EN
Tests have proved the influence of particular quality characteristics of a package upon the result of the sensory evaluation of the product contained in this package. This manner in which the package external appearance affects the evaluation of the integrated product value has been called „packaging effect."
Katedra Opakowalnictwa Towarów, Akademia Ekonomiczna, 31-510 Kraków
Bibliografia
[1] Baryłko-Pikielna N.: Zarys analizy sensorycznej żywności. WNT, Warszawa 1975.
[2] Cichoń M.: Opakowanie w towaroznawstwie, marketingu i ekologii. Zakład Narodowy im. Ossolińskich „Ossolineum” Wrocław-Warszawa-Kraków, 1996.
[3] Cichoń Z, Ucherek M.: Estimation of fruit juices packagings in marketing researches. Proceedings of the 5th International Commodity Science Conference: „Quality for European Integration” University of Economics Poznań. Poland, September 19-21,1996, 305-308.
[4] Köster E.P.: Factors affecting consumer acceptance of food. Proceedings of ESN Seminar: „Sensory Quality and Consumer Acceptance of Food”. Warsaw, Poland, June 20-22, 1996, s. 88-90.
[5] Kubiak K., Rembowski E.: Badania marketingowe popytu na soki i napoje owocowe i warzywne. „Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny” 1998, nr 2, s. 50-51.
[6] Mruk M., Rutkowski J.: Strategia produktu. PWE, Warszawa 1994.
[7] The Wiley Encyklopedia of Packaging Technology. A. Brody, K. Marsh, J. Wiley and Sons. New York-Toronto, 1997.