PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 07 | 2 |

Tytuł artykułu

Badanie preferencji konsumenckich miesa i jego przetworow w poludniowo-wschodnim makroregionie Polski

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Badano wpływ wybranych czynników socjo-ekonomicznych na preferencje konsumentów w zakresie struktury spożycia mięsa i jego przetworów. Badania przeprowadzono metodą ankietową na terenie południowo-wschodniej Polski. Największym zainteresowaniem cieszą się mięso drobiowe oraz wędzonki i kiełbasy. Główna uwaga konsumenta skupia się na cechach sensorycznych produktów. Spośród czynników marketingowych wpływających na preferencje konsumenckie największe znaczenie ma cena, kraj produkcji i marka produktu oraz informacje zawarte na opakowaniu. Reklama okazała się czynnikiem mało istotnym w preferencjach produktów mięsnych.
EN
Influence of chosen social-economic factors on the consumers preferences in the way of structure of consumption of meat and meat products. The investigations were carried out by inquiry method in the south-eastern macroregion of Poland. Poultry meat, becon and sousages are the most popular meat products. Price, produce country, brand and information on package are the most important marketing factors for consumers. Advertising is not important factor for consumers of meat and meat products.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

07

Numer

2

Opis fizyczny

s.91-99,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Akademia Rolnicza w Krakowie, ul.Cwiklinskiej 2, 35-601 Rzeszow
autor

Bibliografia

  • [1] Baryłko-Pikielna N.: Konsument a jakość żywności. Żywność. Technologia. Jakość, 4, 1995, 3.
  • [2] Baryłko-Pikielna N., Janicki A.: Jakość sensoryczna a akceptacja żywności przez konsumentów, Przem. Spoż., 1, 1997, 46 - 47.
  • [3] Czubak M., Szymanowski W.: Znaczenie badań ankietowych w przedsiębiorstwie przemysłu mięsnego. Gosp. Mięs., 4, 1996, 28 - 40.
  • [4] Górska-Warsewicz H.: Konsument mięsa i produktów mięsnych. Przem. Spoż., 10, 1999,12 - 14.
  • [5] Jastrzębska W., Kata R.: Sytuacja ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego w latach 1990 - 1996 z uwzględnieniem ich form własności. Zeszyty Naukowe Towarzystwa Naukowego w Rzeszowie, Wydział Ekonomii w Rzeszowie, 4, 5, 1997.
  • [6] Kowrygo B., Górska-Warsewicz H., Ługowska K.: Ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia. Żywność. Technologia. Jakość, 2, 1997, 51 - 60.
  • [7] Kędzior W.: Towaroznawcza charakterystyka jakości mięsa jagniąt. Zeszyty Nauk AE w Krakowie, 123, 1995.
  • [8] Kędzior Z.: Zachowania konsumentów na rynku artykułów żywnościowych. Handel Wew., 1, 1995, 40 - 43.
  • [9] Miller W.: Dziczyzna jako żywność. Mięso i Wędliny, 5, 1997, 64 - 68.
  • [10] Piskiewicz L.: Konsumencka znajomość marek/producentów przetworów mięsnych i drobiowych. Mięso i Wędliny, 2, 1999, 64 - 65.
  • [11] Sikora T.: Atrakcyjność kulinarna mięsa jagnięcego. Przegląd Gastr., 2, 1985, 12 - 14.
  • [12] Sikora T.: Jakość i stopień chemicznego skażenia mięsa i organów wewnętrznych testowanych zwierząt rzeźnych z krakowskiej strefy ekologicznie zagrożonej. Zeszyty Nauk AE w Krakowie, 117, 1993.
  • [13] Świda J., Sikora T.: Preferencje konsumenckie cech jakości produktów mleczarskich w Polsce południowo-wschodniej. Żywność, 1, 1999, 60 - 70.
  • [14] Urban S.: Czynniki wpływające na decyzje konsumentów podejmowane przy zakupie produktów mięsnych. Gosp. Mięs., 6, 1995, 12 - 14.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-3abd297d-decc-485e-ba3e-bcb462f30efe
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.