PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 09 | 3 |

Tytuł artykułu

Opakowania produktow mleczarskich w opinii konsumentow

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W niniejszej pracy zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych wśród 499 konsumentów z rejonu Polski południowo-wschodniej, dotyczące opinii o opakowaniach produktów mleczarskich. Celem badań było ustalenie wizerunku opakowań produktów mleczarskich poprzez wskazanie najważniejszych czynników decydujących o wyborze danego rodzaju opakowania oraz poznanie konsumenckich opinii na temat informacji na opakowaniach. Badania przeprowadzono metodą ankietową. Wyniki badań wskazują, że największy wpływ na pozytywny wizerunek opakowań ma dbałość o funkcjonalność opakowania oraz wyraźne eksponowanie informacji o terminie przydatności do spożycia.
EN
The aim of this paper was to present the consumers' opinion on the image of dairy products packaging and to show the most important factors which decided about choice of kind of packaging as well as to recognize the opinions about information on packaging. The investigations were carried by inquiry method in south-east region of Poland. The functionality of packages and the exposition of the information about term of consumption had the greatest influence on the positive perception of packaging.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

09

Numer

3

Opis fizyczny

s.112-122,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wyzsza Szkola Informatyki i Zarzadzania, Rzeszow
autor
  • Wyzsza Szkola Informatyki i Zarzadzania, Rzeszow

Bibliografia

  • [1] Cichoń M.: Opakowanie w towaroznawstwie, marketingu i ekologii. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1996.
  • [2] Cichoń Z.: Nowoczesne opakowalnictwo żywności. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1996.
  • [3] Colin F., Hales.: Opakowanie jako instrument marketingu. PWE, Warszawa 1999.
  • [4] Górna J.: Wpływ opakowania na zakupy artykułów nabiałowych. Przegl. Mlecz, 1, 2000, 21-24.
  • [5] Grabowska B.: Rola opakowań w strategii marketingowej firmy. Opakowanie, 2, 2001, 6-9.
  • [6] Jakowski S.: Preferencje użytkowników oraz wymagania jakie powinno spełniać nowoczesne opakowanie. Opakowanie, 9, 2000, 12-14.
  • [7] Thomas Michael J.: Podręcznik marketingu. PWN, Warszawa 1998.
  • [8] Panfil-Kuncewicz H.: Znaczenie i funkcje opakowań produktów spożywczych w dystrybucji i marketingu. Przem. Spoż., 8, 1998, 18-20.
  • [9] Sobczyk M.: Statystyka. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.
  • [10] Stanisz A.: Przystępny kurs statystyki w oparciu o program SATISTICA PL na przykładach z medycyny. StatSoft Polska, Kraków 1988, 224-238.
  • [11] Szczęsna T., Górecka D., Szerfenberg E.: Opakowanie jako czynnik stymulujący zakupy mleka i jogurtu. Przegl. Mlecz., 8, 1997, 230-232.
  • [12] Świda J., Sikora T.: Model zachowania konsumenta na rynku produktów mleczarskich. Żywność. Technologia. Jakość, 4 (21), 1999, 152-161.
  • [13] Świda J., Chorób R.: Informacje na opakowaniach produktów mleczarskich - opinie konsumentów. Zesz. Tow. Nauk. w Rzeszowie, Seria 4, Zeszyt 7, 1999, 7-16.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-07b44090-3c73-491c-bc8c-6b732e5f137a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.