PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 10[59] |

Tytuł artykułu

Kapitał marki w sieci wymiany wartości

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Brand capital in the value exchange network

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
W obecnej gospodarce opartej na wiedzy, gospodarce sieciowej, pojawia się nowy trend funkcjonowania przedsiębiorstw – jest nim umiejętność tworzenia wartości. Jedną z takich wartości jest marka, która odgrywa istotną rolę w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Markę można porównać do najcenniejszego zasobu, jaki może posiadać przedsiębiorstwo. W artykule podjęto próbę identyfikacji czynników wpływających na zwiększenie kapitału marki, określono również zestaw wartości wynikający z jej kapitału. Metodą badawczą był wywiad ekspercki oraz metoda sieci wartości. Według przeprowadzonych badań kapitał marki jest źródłem przyszłych korzyści przedsiębiorstwa i klienta, korzyści o charakterze materialnym oraz niematerialnym.
EN
In the current knowledge-based economy, the network economy, there appears a new trend for enterprises - an ability to create value. Brand form one of these values that plays an important role in the process of communication between enterprises and the market. Brand can be compared to the most valuable asset that a company possesses. This paper attempts to identify factors contributing to increased brand equity, and also defines a set of values resulting from its capital. The research method was an expert interview and value networks analysis. According to the study, brand capital is a source of future benefits, both tangible and intangible, for the company and the customer.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

s.432-443,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Marketingu i Sterowania Ekonomicznego, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska, ul.Strzelecka 11, Poznań

Bibliografia

  • [1] Aaker D.A., Building strong brands, The Free Press, New York 1996.
  • [2] Alee V., Reconfiguring the Value Network, Journal of Business Strategy, Vol 21, no. 4. 2000.
  • [3] Alee V., The future of knowledge, Elsevier, Burlinghton 2003.
  • [4] Badzińska E., Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011.
  • [5] Dębski M., Kreowanie silnej marki, PWE, Warszawa 2009.
  • [6] Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • [7] Kotler P., Pfoertsch W., Zarządzanie marką w segmencie B2B, PWN, Warszawa 2008.
  • [8] Kubiak K., Wykorzystanie sieci wartości podczas analizy przepływu wiedzy, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 686
  • [9] Mazur K., Value Networks approach as a tool for intangibles value analysis and amplification capability – case study, Management Zielona Góra 2007.
  • [10] Patkowski P., Potencjał konkurencyjny marki – jak zdobyć przewagę na rynku, Poltext, Warszawa 2010.
  • [11] Polański P., Budowa i pomiar kapitału marki, Copyright by Piotr Polański, Warszawa 2008.
  • [12] Szulce H., Janiszewska K., Zarządzanie marką, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006.
  • [13] Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
  • [14] Witek-Hajduk M.K., Zarzadzanie silną marką, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-af7fbcc9-0e3e-4cfa-b179-a532857a6184
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.