PL
Przedstawiono wyniki polskiego handlu zagranicznego produktami mleczarskimi w latach 2002- 2010. W ciągu siedmiu lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej eksport w ujęciu wartościowym zwiększy! się ponaddwukrotnie. W badanym okresie Polska specjalizowała się w eksporcie serów oraz jogurtów, czyli produktów przeznaczonych do bezpośredniego spożycia. Polski sektor mleczarski dysponuje potencjałem zwiększenia udziału produktów wysoko przetworzonych w strukturze eksportu, co może mieć istotny wpływ na zwiększenie konkurencyjności jego wyrobów na rynkach międzynarodowych.
EN
The article presents the results of the Polish foreign trade in dairy products in the years 2002-2010. Within 7 years of Polish membership in the European Union export in terms of value increased 2 times. During the study period Poland has specialized in the export of cheese and yogurt, i.e. products intendedfor direct human consumption. Polish dairy sector has the potential to increase the share of highly processed products in the export structure, which may have a significant effect of increasing competitiveness of its products in international markets.