PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 42 |

Tytuł artykułu

Promowany i postrzegany wizerunek Warszawy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Promoted and perceived image of Warsaw

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem opracowania jest określenie promowanego przez władze lokalne wizerunku Warszawy oraz wizerunku miasta tkwiącego w świadomości społecznej, a następnie porównanie cech i komponentów tych wizerunków. W artykule omówiono także czynniki kształtujące postrzegany wizerunek miasta oraz znajomość działań promocyjnych przez badane grupy społeczne.
EN
The aim of the paper is to determine the characteristics and components of the Warsaw image residing in social consciousness and characteristics and components of the Warsaw image promoted by local authorities. The research showed the local authorities did not carefully projected city's image in dependence of target group (inhabitants, tourists, entrepreneurs). Cores of promoted image of Warsaw were modernity and culture. The research indicated differences in perception of Warsaw between investigated groups. Warsaw's image among metropolitans and entrepreneurs were contradictory. Only city's image among tourist was positive. The consequence of these results is conclusion that there is not correspondence between elements of promoted and perceived image of Warsaw. The research showed that some characteristics of respondents influence their perception of Warsaw.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

42

Opis fizyczny

s.135-152,tab.,wykr.,bibliogr.

Twórcy

  • Zakład Geografii Miast i Organizacji Przestrzennej, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Uniwersytet Warszawski w Warszawie, Warszawa

Bibliografia

  • Altkorn J., 1998, Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Baloglu S., McCleary K. W., 1999, A model of destination image, „Annals of Tourism Research”, 26(4), 868-897.
  • Bramwell B., Rawding, L., 1996, Tourism marketing images of industrial cities, „Annals of Tourism Research”, 23(1), 201-221.
  • Espelt N. G., Benito J. A. D., 2005, The social construction of the image of Girona: a methodological approach, "Tourism Management", 26, 777-785.
  • Fleischer M., 2004, Kognitywny wizerunek Wrocławia, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Gallarza M., Gil Saura I., Calderón Garcia H., 2002, Destination image: towards a conceptual framework, "Annals of Tourism Research", 29, 56-78.
  • Gartner W., 1993; Image formation process, [w:] M. Uysal, D. R. Fesenmaier (red.), Communication and channel systems in tourism marketing, Haworth Press, New York, 191-215.
  • Goodrich J. N.,1978, A new approach to image analysis through multidimensional scaling, "Journal of Travel Research”, 16(3), 3-7.
  • Grosspietsch M., 2006, Perceived and projected images of Rwanda, visitor and international tour operator perspectives, "Tourism Management”, 27, 225-234.
  • Gwosdz K., 1999, Postrzeganie regionu tradycyjnego przemysłu w okresie transformacji. Przypadek Górnego Śląska; praca magisterska napisana w Instytucie Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński.
  • Gwosdz K., 2001, Postrzeganie regionu tradycyjnego przemysłu w okresie transformacji: przypadek Górnego Śląska, "Czasopismo Geograficzne", 72(3-4), 283-299.
  • Jerschina J., 2002, Struktura wizerunku marki, Kongres PTBRiO, www.ptbrio.pl (25.08.2006).
  • Kim S.S., Morrsion A.M., 2005, Change of images of South Korea among foreign tourists after the 2002 FIFA World Cup, "Tourism Management", 26, 233-247.
  • Lynch K., 1960, The Image of the city, Massachusetts Institute of Technology. Cambridge.
  • Łuczak A., 2001, Kształtowanie wizerunku jako podstawa strategii marketingowej miasta, praca doktorska napisana na Wydziale Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.
  • Mileski M., 2005, Marka znana z widzenia, www.brief.pl (08.03.2006).
  • Pearce P. L., 1988, The Ulysses Factor, Springer-Verlag, New York.
  • Russel J. A., Lewicka M., Niit T., 1989, A Cross-Cultural study of a circumplex model of affect, "Journal of Personality and Social Psychology", 57, 848-856.
  • Russel J. A., Pratt G., 1980, A Description of affective quality attributed to environment, "Journal of Personality and Social Psychology", 38, 311-322.
  • Urn S., Crompton J. L., 1990, Attitude determinants in tourism destination choice, ''Annals of Tourism Research”, 17, 432-448.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-abd7398e-3358-4cd5-bc97-bc8eb0a4ef0f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.