PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 10[59] |

Tytuł artykułu

Specyfika przekazów reklamowych kierowanych do segmentu dziecięco-młodzieżowego

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The specificity of advertising messages directed to the child and youth segment

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Niniejsze opracowanie prezentuje istotę, mechanizmy i cechy komunikacji marketingowej skierowanej do segmentu dziecięco-młodzieżowego. Szczególną uwagę zwrócono na specyfikę przekazów reklamowych transmitowanych do młodego odbiorcy. Wskazano m.in., iż nastoletni konsumenci stają się coraz bardziej wymagającymi uczestnikami rynku, mającymi ścisłe sprecyzowane oczekiwania. Przedsiębiorstwa z kolei dzięki powszechnemu rozwojowi nowoczesnych technologii, mogą sprostać temu zadaniu, stosując w procesach komunikacyjnych różnorodne instrumenty, które dotrą do docelowych fragmentów rynku. Aby jednak komunikacja spełniła swoje funkcje, należy dokładnie poznać jej adresata i zadbać o to, aby informacja została właściwie rozkodowana i zinterpretowana.
EN
This paper presents the essence, mechanisms and characteristics of marketing communication directed to a segment of children and youth. Particular attention was paid to specific of advertising messages transmitted to the young audience. It was showed, among the other, that teen consumers are becoming more demanding market participants, having closely defined expectations. Enterprises, in turn, the widespread development of modern technologies, can meet this challenge by using a variety tools in communication processes, and that reach target market parts. However, communication has fulfilled its function, be sure to know the young consumer and make sure that the information has been properly decoded and interpreted.

Słowa kluczowe

Twórcy

autor
  • Katedra Rynku i Marketingu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań

Bibliografia

  • 1. Acuft D.S., Reiher R.H.: Kidnaping, WYDAWNICTWO HELION, Gliwice 2006
  • 2. Adamczyk G.: Specyfika komunikacji marketingowej na rynku młodych konsumentów. Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu ZN 135 – Komunikacja Rynkowa. Ewolucja. Wyzwania. Szanse. WYD UEP, Poznań 2010
  • 3. Badzińska E.: Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, WYDAWNICTWO PWE, Warszawa 2011
  • 4. Kotler Ph. Lane K.: Marketing, DOM WYDAWNICZY REBIS SP. Z O.O., Poznań, 2012
  • 5. Mruk H.: Komunikowanie w marketingu, WYDAWNICTWO PWE, Warszawa 2004
  • 6. Olejniczuk-Merta A.: Młodzi konsumenci w okresie transformacji rynkowej. WYDAWNICTWO AKADEMICKIE I PROFESJONALNE SPÓŁKA Z O.O., Warszawa 2009
  • 7. Szymoniuk B.: Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody. WYDAWNICTWO PWE, Warszawa 2006
  • 8. Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, WYDAWNICTWO. NAUKOWE PWN, Warszawa 2005

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-abca3755-078e-4b6f-b57c-44b5afe17622
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.