PL
Celem badań było określenie poziomu zadowolenia konsumentów wybranego produktu tradycyjnego, którym został ser typu „oscypek”. Materiały badawcze o pierwotnym charakterze zebrano metodą wywiadu bezpośredniego z wykorzystaniem specjalnego kwestionariusza badawczego. W badaniach wzięło udział 200 osób, które kupowały oscypki w sklepie należącym do jednego z producentów tego sera z Żywca. Do określenia poziomu satysfakcji klientów zastosowano metodę CSI. Ogółem do oceny zadowolenia wybrano 12 czynników, wśród których największe znaczenie dla respondentów miały: smak, zapach i cena. Syntetyczny wskaźnik satysfakcji klientów mierzony metodą CSI wyniósł 3,56. Otrzymane wyniki pozwoliły określić poziom satysfakcji konsumentów oscypka jako dobry oraz wskazały, że dla nabywców żywności tradycyjnej największe znaczenie mają cechy jakościowe kupowanych produktów – szczególnie związane z walorami smakowymi tego typu produktów.
EN
The aim of the research was to determine the level of consumer satisfaction of the selected traditional product, which was cheese type ‘oscypek’. The research materials of the original character were collected by direct interview method using a special research questionnaire. In the research took part 200 people who bought oscypek in a shop belonging to one of the producers of this cheese located in town of Żywiec. Consumer Satisfaction Index (CSI) method was used to determine the level of customer satisfaction. In total, 12 factors were selected for the assessment of satisfaction, among which the most important for the respondents were: taste, smell and price. The synthetic rate of customer satisfaction measured by the CSI method was 3.56. The obtained results allowed to determine the level of satisfaction of ‘oscypek’ consumers as good and indicated that for buyers of traditional food the qualitative features of the purchased products are of the greatest importance - especially related to the taste values of this type of products.