PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 19 | 6 |

Tytuł artykułu

Badanie satysfakcji konsumentów produktu tradycyjnego na przykładzie oscypka

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Consumer satisfaction survey of a traditional product on the example of "oscypek” cheese

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem badań było określenie poziomu zadowolenia konsumentów wybranego produktu tradycyjnego, którym został ser typu „oscypek”. Materiały badawcze o pierwotnym charakterze zebrano metodą wywiadu bezpośredniego z wykorzystaniem specjalnego kwestionariusza badawczego. W badaniach wzięło udział 200 osób, które kupowały oscypki w sklepie należącym do jednego z producentów tego sera z Żywca. Do określenia poziomu satysfakcji klientów zastosowano metodę CSI. Ogółem do oceny zadowolenia wybrano 12 czynników, wśród których największe znaczenie dla respondentów miały: smak, zapach i cena. Syntetyczny wskaźnik satysfakcji klientów mierzony metodą CSI wyniósł 3,56. Otrzymane wyniki pozwoliły określić poziom satysfakcji konsumentów oscypka jako dobry oraz wskazały, że dla nabywców żywności tradycyjnej największe znaczenie mają cechy jakościowe kupowanych produktów – szczególnie związane z walorami smakowymi tego typu produktów.
EN
The aim of the research was to determine the level of consumer satisfaction of the selected traditional product, which was cheese type ‘oscypek’. The research materials of the original character were collected by direct interview method using a special research questionnaire. In the research took part 200 people who bought oscypek in a shop belonging to one of the producers of this cheese located in town of Żywiec. Consumer Satisfaction Index (CSI) method was used to determine the level of customer satisfaction. In total, 12 factors were selected for the assessment of satisfaction, among which the most important for the respondents were: taste, smell and price. The synthetic rate of customer satisfaction measured by the CSI method was 3.56. The obtained results allowed to determine the level of satisfaction of ‘oscypek’ consumers as good and indicated that for buyers of traditional food the qualitative features of the purchased products are of the greatest importance - especially related to the taste values of this type of products.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

19

Numer

6

Opis fizyczny

s.176-181,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
autor
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Bibliografia

  • Grębowiec Mariusz. 2010. „Produkty tradycyjne i regionalne oraz ich rola w procesie rozwoju obszarów wiejskich”. Roczniki Naukowe SERiA XII (4): 105-111.
  • Hill Nigel, J. Alexander. 2003. „Pomiar satysfakcji i lojalności klientów”. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Hill Nigel, John Brierley, Rob MacDougall. 1999. How to Measure Customer Satisfaction. Hampshire Hitt MA (USA): Gower Publishing Limited.
  • Kapała Anna, Stanisław Minta, Bożena Tańska-Hus. 2016. „Selected quality signs of food products in Poland, legal and economic aspects”. Journal of Agribusiness and Rural Development 2(40): 281-288. doi: 10.17306/JARD.2016.32.
  • Jęczmyk Anna, Jarosław Uglis, Magdalena Maćkowiak. 2013. „Food products as an element influencing agritourism farms’ attractiveness”. Roczniki Naukowe SERiA XV (3): 136-141.
  • Kotler Philip. 2005. Marketing. Warszawa: Rebis.
  • Pawłowska Bożena, Justyna Witkowska, Lech Nieżurawski. 2010. Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta. Warszawa: PWN.
  • Schulz Maciej, 2011. Wpływ satysfakcji na lojalność klienta na rynku B2B. [W] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów – trendy i kierunki zmian, red. G. Rosa, A. Smalec, I. Ostrowska, 107-116. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
  • Rozporządzenie Rady (WE) nr 510/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych. Dz.Urz.2006, L 93.
  • Rust Roland T., Anthony J. Zahornik, Timothy L Keningham. 1996. Service Marketing. New York:P Harper Collins College Publishers.
  • Tańska-Hus Bożena, Stanisław Minta. 2012. “Miejsce produktów regionalnych i tradycyjnych w kształtowaniu wizerunku region”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu 23: 217-230.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-9fd3a200-a314-47f7-8d41-a2a92d427770
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.